• جمعه 7 ارديبهشت 1403
  • الجمعة 18 شوال 1445
  • Friday 26 April 2024
ایثار و شهادت

در آستانه سال جديد و مقارن با ميلاد حضرت فاطمه(س)انجام مي شود؛

تجديد ميثاق «رهروان شهدا» در «آخرين لحظه، اولين پيمان»

   28 اسفند 1395  4206

جنگ تمام شده بود و رزمندگاني که براي پاسداري از عزت، شرف و دين و ميهن رفته بودند به خانه هايشان بازگشتند، اما بودند پدر و مادراني که چشم هايشان در انتظار فرزندشان سفيد شد و بسياري از آنها در گذر ايام بدون آنکه فرصتي براي ديدارشان پيش بيايد به لقا معبود شتافتند.

به گزارش روابط عمومي کنگره شهداي خوراسگان-منطقه 15 اصفهان،  اين کنگره با 20 سال سابقه فعاليت در راستاي زنده نگه داشتن ياد و خاطره شهدا به ويژه 500 شهيد منطقه خوراسگان و حومه، همه ساله اقدام به برپايي ويژه برنامه «آخرين لحظه، اولين پيمان» در آخرين روز سال(29 اسفند) در محل گستان شهداي اصفهان مي نمايد.

مسئول کنگره شهداي خوراسگان با اعلام اين خبر گفت:  اين برنامه شامل همايش بزرگ پياده روي  دوهزار و 500 نفري جوانان و نوجوانان با عنوان «همايش پياده روي رهروان شهدا» مي باشد که از ساعت 30/5 صبح روز 29 اسفند سال جاري از محل آستان مقدس امامزاده ابوالعباس(ع) خوراسگان آغاز و تا خيمه حسيني گلستان شهدا ادامه مي يابد، ضمن آنکه خانواده هاي معظم شهدا، جانبازان، ايثارگران و عموم مردم از محله هاي مختلف نيز با 70 دستگاه اتوبوس راس ساعت 30/6 به محل گلستان شهدا اعزام خواهند شد.

محمدعلي احمدي با اشاره به ديگر برنامه هاي اين مراسم بيان داشت: اين مراسم علاوه بر همايش پياده روي، شامل سخنراني حجت الاسلام مرداني از قم، اجراي برنامه توسط هنرمند ارزشي محمد گلريز، مسابقه و قرعه کشي شرکت کنندگان در محل خيمه گلستان شهدا و در نهايت اجراي برنامه عطرافشاني و گل گذاري قبور مطهر شهدا توسط حاضرين مي باشد که به حمدالله در طول سال هاي گذشته با استقبال پرشور مردم شهيد پرور منطقه خوراسگان و شهر اصفهان مواجه شده است.

وي با اشاره به سابقه 20 ساله اين برنامه ادامه داد: از اولين سال هايي که اين برنامه اجرا شده تا کنون تعداد داوطلبان پياده روي رهروان شهدا از پنج نفر به بيش از دو هزار نفر افزايش يافته و همه ساله نيز بر تعداد اين عزيزان از اقشار و رده هاي سني مختلف افزوده مي شود.

مسوول کنگره شهداي خوراسگان در خصوص همايش پياده روي رهروان شهدا نيز گفت: با توجه به اینکه مردم خوراسگان در سال‌های دفاع مقدس پیکر شهدای خود را بر روی دست تا گلستان شهدا تشییع  مي کردند، این همايش پیاده‌روی به نیابت از آن حرکت ارزشمند مردم منطقه خوراسگان انجام می‌گیرد تا بار دیگر تداعي گر یاد و خاطره آن دوران باشد.

وی با اشاره به همزمانی میلاد دخت نبي مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) با روز 29 اسفندماه، اظهار داشت: در همین راستا قرائت حدیث کسا و برگزاری جشن میلاد حضرت زهرا(س) در برنامه‌های امسال این حرکت معنوی، گنجانده شده که ان شاء الله به خوبي برگزار خواهد شد.

سرهنگ احمدي يادآور شد: سال گذشته هزار و 800 نفر از جوانان، نوجوان و علاقه مندان به شهدا و انقلاب در همایش رهروان شهدا شرکت کردند و مسیر پیاده روی را با پوشیدن لباس‌های منقش به عکس شهدا به صورت دسته جمعی و هر نفر به نیابت یک شهید طی کردند.

وی با بيان اینکه این مراسم به صورت کاملا مردمی و به همت پایگاه‌های بسیج، هیات‌های مذهبی، کانون‌های فرهنگی و شهرداری اصفهان برگزار می‌شود، از کليه دست اندرکاران اين برنامه همچون شهرداری منطقه 15، بنیاد شهید و امور ایثارگران، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌‌های دفاع مقدس، سپاه ناحيه امام صادق(ع) و حوزه ها و پايگاه هاي مقاومت بسيج مربوطه،  مردم این منطقه و ساير اشخاص حقيقي و حقوقي که در اين زمينه زحمات زيادي را  متحمل شدند قدرداني نمود.

مسوول کنگره شهداي خوراسگان در پايان ضمن دعوت از تمامي مردم عزيز و شهيدپرور اصفهان جهت شرکت در اين برنامه ابراز اميدواري کرد تا با برپايي چنين مراسمي ذره اي از ايثار گري ها و رشادت هاي شهداي عزيز و گرانقدرمان را ارج نهاده و اين برنامه ها  که با نيت خالصانه همراه مي باشد مورد رضاي حق تعالي، و خشنودي آقا امام زمان(عج) قرار گرفته و به عنوان ذخيره اي براي همه خدمتگزاران به نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران که ثمره خون شهيدان و فداکاري هاي همه مردم خوب اين سرزمين مي باشد، قرار گيرد.

شايان ذکر است مسير حرکت همايش بزرگ پياده روي رهروان شهدا از امامزاده ابوالعباس (ع) به سمت میدان آیت الله علوی پزوه (خوراسگان)، میدان شهید رجایی، محله کلمان، خیابان علامه امینی، پل غدیر، چهار راه سجاد و چهارراه آپادانا بوده و تمامي شرکت کنندگان پس از پايان پياده روي در محل گلستان شهدا گرد هم مي آيند. همچنين اين برنامه معنوي راس ساعت 15/7 در خيمه حسيني گلستان شهدا آغاز مي شود.

نظر دادن

تمام اطلاعات علامت گذاری شده با * را وارد نمایید. کدهای HTML مجاز نمی باشد.

پربازدیدترین اخبار

آخرین اخبار

  • کل اخبار
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • فرهنگی

به ما اطمینان کنید

چون بر این رواق پنداری در خور عرضه شود و گونه ای سخن به میان آید که همه را نیک آید، پس بایستی آن عرضه را ثواب گرفت و چون محتسب بر احوال خود باشی، چراغ هدایت برگرفته ای و بدان راه ها که نا امن است، توانی گذر کردن. پس ابتدایی را محتسب و انتهایی را محتسب و همه و همه چون حساب کار خود گیرند، فعل نیک به انجام رسد، که حق نیز نیک بر احوال واقف است.

ما را دنبال کنید

اوقات شرعی

اذان صبح
طلوع خورشید
اذان ظهر
غروب خورشید
اذان مغرب

اطلاعات تماس