• پنجشنبه 30 فروردين 1403
  • الخميس 10 شوال 1445
  • Thursday 18 April 2024
یادداشت

سکوت کوچه بن بست!

   27 فروردين 1396  469

حبیب صادقی - در اینکه باید «به سخن بپردازیم نه به صاحب سخن» موضوعی است مفصل و جایگاهی دارد شگرف اما در همین مجال کوتاه: مطالب گوناگون فراهم آمده ای است که به رای عقل آفرین، توان تمایز آن مقدور است پس گوینده حدیث فوق چون از بزرگان دین و اولیاست؛ نیک بر این مطلوب اشراف داشته و پذیرش آن از وجه های آینده نگری به شمار می رود؛ در این میان و در عالم سیاست نیز وضع به همین منوال است. در تمامی برهه ها، بدون در نظر گرفتن حزب یا گروه خاصی مطالب و مسایل ریزی ارایه می گردد که از درونمایه هر یک می توان به معناها و برنامه های آتی دست یازید.

فارغ از تمامی موارد گفته شده و نوع نگاه به احزاب و خطوط فکری آنها یکی از نکته های قابل اهمیت در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد که توسط مشاور فرهنگی ایشان ارایه شد؛ بازگشت هنرمندانی بود که به نوعی و به دلایلی قبل و پس از انقلاب از کشور خارج شده بودند و این به عنوان یکی از دغدغه های آن دولت، در زمانی مطرح و پس از مدتی به وادی فراموش سپرده شد. البته بودند هنرمندانی که پایی در این قمار صفر تا صد گذاشته و رهسپار ایران شدند اما تداوم این عمل که می توانست به گونه ای تحولی فرهنگی را رغم بزند با اما و اگرهایی روبروشد و در نهایت به صورتی درست راه به جایی نبرد!

در این مجال سعی بر آن است که به گونه ای واقع گرایانه و فارغ از جنجال های سیاسی و حزبی، تاثیرات بازگشت و حضور ایشان مورد نقد و بررسی قرار گیرد تا زوایای مختلف بازگشت برخی از ایشان به کشور روشنتر شده و تصمیم گیری را برای تدابیر آتی نمایانتر سازد!

بدین ترتیب با مشخص تر کردن محدوده فضای فرهنگی کشور، امکان کنترل و ساماندهی آن متناسب با فرهنگ اصیل ایرانی و عدم تضاد آن با فرهنگ اسلامی فراهم شده و موجبات بروز فرهنگ اصیل و غنی ایرانی میسر می گردد! 

نظر دادن

تمام اطلاعات علامت گذاری شده با * را وارد نمایید. کدهای HTML مجاز نمی باشد.

پربازدیدترین اخبار

آخرین اخبار

  • کل اخبار
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • فرهنگی

به ما اطمینان کنید

چون بر این رواق پنداری در خور عرضه شود و گونه ای سخن به میان آید که همه را نیک آید، پس بایستی آن عرضه را ثواب گرفت و چون محتسب بر احوال خود باشی، چراغ هدایت برگرفته ای و بدان راه ها که نا امن است، توانی گذر کردن. پس ابتدایی را محتسب و انتهایی را محتسب و همه و همه چون حساب کار خود گیرند، فعل نیک به انجام رسد، که حق نیز نیک بر احوال واقف است.

ما را دنبال کنید

اوقات شرعی

اذان صبح
طلوع خورشید
اذان ظهر
غروب خورشید
اذان مغرب

اطلاعات تماس