امروز: پنج شنبه 09 فروردين 1403 برابر با 28 مارس 2024

اخبار مهم روز
بازنشستگان زیر تیغ عدالت - سه شنبه, 10 بهمن 1402 03:08
اقتصاد ایران، پیش و پس از انقلاب - سه شنبه, 10 بهمن 1402 03:08
درباره مهاجرت معکوس - سه شنبه, 10 بهمن 1402 05:50
درباره رابطه ایران و آمریکا - دوشنبه, 02 آبان 1401 23:15
پیام
  • Failed loading XML...
  • Failed loading XML... Opening and ending tag mismatch: link line 1 and head Opening and ending tag mismatch: link line 1 and html EndTag: '
  • Failed loading XML...

  • فعالیت زنان در اینستاگرام؛
زنان بیشترین لایک را در اینستاگرام دریافت می‌کنند!

  • چهارشنبه, 14 تیر 1396
  • نوشته شده توسط 

کیاست - ثریا قنبری - تحقیقات نشان داده‌است که زنان بیشترین لایک را در اینستاگرام دریافت می‌کنند و این در حالیست که فعالیت زنان در فضای مجازی در زمینه‌های مختلف و بنا به سلایق شخصی آنان است.

تحقیق جدیدی که بر روی بیش از یک میلیون از پست‌های اینستاگرامی انجام شده مشخص کرده‌است که به‌طور متوسط، مطالبی که توسط زنان به اشتراک گذاشته می‌شوند تقریبا 5 برابر لایک و کامنت بیشتری نسبت به مطالب به اشتراک گذاشته شده توسط مردان دریافت می‌کنند.

این اطلاعات توسط موسسه Hopper HQ، طراح برنامه زمانبندی اینستاگرام، به دست آمده که برای کمک به کاربران برای جلب توجه بیشتر به مطالبشان طراحی شده است.

زنان لایک بیشتری دریافت می‌کنند

از 2/1 میلیون مطلب به اشتراک گذاشته شده در اینستاگرام توسط بیش از 4000 حساب کاربری و با استفاده از این برنامه که در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفتند، مطالبی که توسط زنان منتشر شده بودند به‌طور متوسط 578 لایک و کامنت دریافت کردند که نسبت به مقدار متوسط 117 لایک و کامنت مطالب مردان جلب توجه می‌کند.

در این تحقیق مشخص شد که کاربران زن همچنین حتی بطور متوسط کامنت بیشتری نیز دریافت می‌کنند. کامنت‌های ثبت شده برای مطالب زنان بطور متوسط 170 کامنت است که در مقایسه با 113 کامنت پست های مردان قرار می گیرد.

مردان بیشتر کامنت دریافت می‌کنند

در هر حال، این میانگین نشان می‌دهد که تعاملات انجام شده بر روی پست‌های مردان بیشتر به‌صورت کامنت صورت می‌گیرد. این موسسه اشاره می‌کند که اکثریت کاربران اینستاگرام را زنان تشکیل می‌دهند، اما کاربران مرد این پلتفرم بیشترین تعامل را با مطالب مرتبط با ورزش و فیتنس برقرار می‌کنند.

رده‌بندی لایک‌ها

در این تحقیق همچنین نتیجه گرفته شد که پست‌های مربوط به تجارب شخصی- از سفر گرفته تا کاهش وزن- بیشترین لایک را دریافت می‌کنند. تصاویر حیوانات در رده دوم و عکس مناظر نیز در رده سوم محبوب‌ترین عکسهای اینستاگرامی قرار دارند.

متن همراه با عکس نیز از اهمیت برخوردار است – متن‌هایی که برای خواندن آن کاربران باید روی see more کلیک کنند، بطور متوسط 15 درصد لایک کمتری دریافت می‌کنند، در حالیکه متون همراه با اموجی بیشترین واکنش را به خود جذب می‌کنند.

از طرفی هشتگ‌های همراه پست هم اهمیت دارند و هشتگ های  love، #instagood،# photooftheday، #beautiful# و tbt# بیشترین مورد استفاده را دارند.

زمان اشتراک گذاری مطالب

نتایج تحقیق همچنین نشان داد که زمان به اشتراک‌گذاری مطلب نیز اهمیت دارد. در کشورهای اروپایی مانند انگلستان پستهایی که در ایام هفته بین ساعت 6 تا 7:30 عصر و ساعت 11 صبح در تعطیلات آخر هفته به اشتراک گذاشته می‌شوند بیشترین لایک را دریافت می‌کنند. این الگوی زمانی می‌تواند در کشورها و مناطق دیگر متفاوت باشد.

وضعیت ایران

یک کارشناس ارشد علوم اجتماعی، با اشاره به فعالیت زنان در فضاهای مجازی به ویژه اینستاگرام به خبرنگار مهر گفت: در اینستاگرام زنان بسیاری مانند مردان فعالیت دارند و اکثر این زنان استعدادها و توانایی‌های خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند، برخی از آنها هنرهای دستی مانند نقاشی و عکس و خطاطی و برخی‌ها هم هنر نویسندگی و شاعری خود را در پست‌هایشان ارایه می‌دهند و اتفاقا طرفداران بسیاری نیز دارند، مخاطبان با هنر زنان ارتباط خوبی برقرار کرده و خواننده و ببیننده پست‌هایشان می شوند. حتی بسیاری از زنان مطالب آموزشی و بسیار مفیدی در این فضای مجازی به اشتراک می‌گذارند که مخاطبان می‌توانند با خواندن آنها اطلاعاتی کسب کنند.

اکرم باورصاد افزود: اکثر زنان در اینستاگرام فعالیت مثبت دارند، اما عده کمی از زنان نیز هستند که توانایی‌های خود را نادیده گرفته و با به نمایش گذاشتن جسم و بدن و چهره‌های آنچنانی خود در پی کسب لایک‌های بیشتری هستند به طوری‌که این امر به رقابت میان این عده از زنان تبدیل شده است و متاسفانه شاهد کامنت‌های بسیار رکیکی زیر پست‌های این عده هستیم، همین عده کم از زنان باعث می‌شوند جایگاه زن در دید عده‌ای دیگر تغییر کند.

وی اظهار داشت: زنان باید بدانند که جایگاه و ارزش آنها بسیار والا و قابل ستایش است و اگر بر روی استعدادهای درونی خود تمرکز کنند موفق و شادتر نیز خواهند بود، مانند اکثر زنانی که با فعالیت‌های مثبت و سازنده، خود را به طرز زیبایی معرفی می‌کنند. اما در مورد عده قلیلی از زنان که با فعالیت‌های غیر اخلاقی سعی در مطرح کردن خود دارند باید گفت که این افراد با مشکلاتی مواجه هستند و وقتی خود را در برابر دیگران و استعدادهای خود ناتوان احساس می‌کنند سعی می‌کنند با عرضه چهره و اندام خود توجه دیگران را به سمت خود جلب کنند.

وی افزود: می‌بینیم که مردانی جذب چنین زنانی می‌شوند که خود نیز چنین مشکلاتی دارند و در فضای مجازی فعالیت مثبتی ندارند و برای ارضای خواسته‌های نامعقول و غیراخلاقی خود در پی جلب توجه این زنان هستند.

پلیس فتا باید نظارت بیشتری داشته باشد

آفاق اکبری، زن 43 ساله است و در زمینه منبت کاری فعالیت دارد و هنرش را اینستاگرام با مخاطبانش به اشتراک می‌گذارد، در مورد فعالیت زنان در اینستاگرام به خبرنگارکیاست گفت: من و بسیاری از زنان دیگر در فضای مجازی فعالیت می‌کنیم، من حتی با معرفی آثارم می‌توانم کسب درآمد کنم و هنرم را معرفی کنم، اما متاسفانه عده‌ای از زنان و دختران هستند که تصور می‌کنند با نمایش گذاشتن بدن خود می‌توانند توجه همه را به خود جلب کنند، آنها با این کار ثابت می‌کنند که خودشان هیچ نیستند و تنها بدنشان است که می‌تواند آنها را به دیگران نشان دهد.

وی افزود: کاش پلیس فتا بر چنین رفتارهایی نظارت می‌کرد، مثلا پیج افرادی که فعالیت مخرب دارند قفل می‌شد، چون نوجوانان ما هم از این فضا استفاده می‌کنند و با دیدن چنین عکس‌ها و صحنه‌هایی منقلب می‌شوند و ممکن است اشتباهاتی مرتکب شوند که عاقبت خوبی نداشته باشد.

مینا سپهری، 16 ساله و از کاربران اینستاگرام است، او نیز در مورد برخی پیج‌های شخصی و مخرب زنان گفت: من خودم یک دخترم، با دیدن عکس‌های باز بعضی زنان و دختران خیلی شرمنده می‌شوم، من و دوستانم عکسهای خودمان را در اینستاگرام می‌گذاریم و لحظه های خوشمان را با دیگران شریک می‌شویم اما همه ما عکس‌هایی با حجابی که در قانون ایران است را در پیج خود می‌گذاریم.

وی افزود: کاش پلیس جلوی فعالیت آدم‌هایی که فقط می‌خواهند بدن خود را به نمایش بگذارند را می‌گرفت و نظارت می‌کرد، من خودم را جای بعضی پسرها می‌گذارم که وقتی چنین عکس‌هایی می‌بینند ممکن است دست به چه کارهایی بزنند.

از قتل ستایش درس عبرت بگیریم

استاد دانشگاه آزاد به خبرنگار کیاست گفت: هنوز از یاد نبرده‌ایم که ستایش، دختربچه مظلومی که به دست یک پسر نوجوان با چنان وضع فجیعی به قتل رسید؛ یک لحظه به این فکر کنیم که برخی نوجوانان که شاید زمینه انحراف را نیز داشته باشند با دیدن تصاویر غیر اخلاقی در یک لحظه تصمیمی بگیرند که عاقبت خطرناکی برای خودشان و دیگران به همراه داشته باشد.

مرجان آفریدون افزود: از قتل ستایش درس عبرت بگیریم، درست است که اینستاگرام علت اقدام جنون آمیز قاتل نوجوان نبود، اما این فضای مجازی نیز مانند دیگر رسانه‌ها می‌تواند مخرب و خانمان برانداز باشد، در صورتی که با فعالیت مثبت و ارایه توانایی‌های خود می‌توانیم از این فضا استفاده بسیار خوبی داشته باشیم.

وی گفت: بسیاری از دانشجویانم و حتی خود من از کاربران اینستاگرام هستیم اما همه آنها فعالیت سالمی دارند و حتی وقتی عکس‌هایشان را در پیج‌های شخصی شان می‌بینیم از دیدن آن‌ها لذت می‌بریم و کسی هم به خودش اجازه بی حرمتی به چنین افرادی را نمی‌دهد.

مرد و زن ندارد

سینا بهادری یکی دیگر از کاربران اینستاگرام در این مورد به خبرنگار کیاست گفت: استفاده صحیح از فضای مجازی مرد و زن ندارد، همه باید به نحوی از اینستاگرام که پرطرفداراترین فضای مجازی دنیاست استفاده کنند که زمینه ساز انحراف یا آسیب‌های اجتماعی نشوند، در این فضا می‌توان استفاده‌های بسیار خوب و صحیحی کرد، به طوری که می‌بینم بسیاری از کاربرای حتی از این راه کسب درآمد می‌کنند و یا با ارایه هنر و آثار خود، مطرح می‌شوند، چه بسیار کسانی که تا قبل از فعالیت در اینستاگرام ناشناخته بودند اما وقتی فعالیتشان را در این صفحه آغاز کردند مطرح شدند و این باعث خوشحالی است که بسیاری آدم‌ها، که حق شان هم هست، از راه ساده‌تری به دیگران شناسانده می شوند.

وی افزود: وقتی از این فضای مجازی می‌توان اینقدر خوب استفاده کرد چرا با استفاده نادرست و غیر اخلاقی هم زمینه انحراف دیگران را فراهم کنیم و هم خودمان به دردسر بیفتیم. کابران اینستاگرام، چه زن و چه مرد باید بسیار آگاه و باسواد باشند و از هر مجالی برای پیشرفت و مطرح کردن خود استفاده کنند.

خوب بودن ساده است

می‌توان با کمی درایت و تفکر به آینده و با استفاده صحیح از فضای گسترده و پرطرفدار اینستاگرام راه را برای فعالیت سالم و در جهت پیشرفت خود و دیگران استفاده کنیم، دریافت لایک بیشتر به قیمت از دست دادن حرمت شخصی هرگز نمی‌ارزد.

خوب بودن چندان کار سختی هم نیست، تنها کافیست بخواهیم و خودمان را با هنر و استعدادمان نشان دهیم نه با زیبایی‌هایی که هدیه خداست و ساخته ما نیست.

منتشر شده در سبک زندگی
کد خبر: 1304

خبر خوان

آخرین اخبار

اخبار

  •  
    دادخواهی عمومی مردم شاهرود از رییس جمهور
     
  •  
    استقبال از غرفه نفت سپاهان در نمایشگاه
     
  •  
    افتتاح مجموعه انبارهای سردار شهید سید
     
  •  
    دولت سیزدهم و تالاب هامون
     
  •  
    سازمان هواشناسی و دستاورد های جدید
     

به روايت تصوير

حالت های رنگی