امروز: جمعه 10 فروردين 1403 برابر با 29 مارس 2024

اخبار مهم روز
بازنشستگان زیر تیغ عدالت - سه شنبه, 10 بهمن 1402 03:08
اقتصاد ایران، پیش و پس از انقلاب - سه شنبه, 10 بهمن 1402 03:08
درباره مهاجرت معکوس - سه شنبه, 10 بهمن 1402 05:50
درباره رابطه ایران و آمریکا - دوشنبه, 02 آبان 1401 23:15
پیام
  • Failed loading XML...
  • Failed loading XML... Opening and ending tag mismatch: link line 1 and head Opening and ending tag mismatch: link line 1 and html EndTag: '
  • Failed loading XML...

اثر بخشی روابط عمومی در وضعیت های بحرانی

  • دوشنبه, 18 دی 1396
  • نوشته شده توسط 

بهمن توکلی فرد - گرچه وضعیت اضطراری غیرقابل پیش بینی است ولی آمادگی برای مواقع ضروری می تواند ما را در برابر اتفاقات منفی بالقوه ای که ممکن است رخ دهد محافظت نماید .

مهمترین بخشی که روابط عمومی ها از آن غافل هستند، بخش مدیریت بحران است. سنجیده و درست عمل کردن در هر وضعیت اضطراری و مقدم دانستن منافع و مصالح عمومی بر منافع سازمان امری ضروری و لازم الاجرا است.

یک مسوول روابط عمومی در وضعیت بحرانی بایستی اخبار و مطالب را با سرعت و دقیق اعلام نماید. زیرا واقعیت این است که نمایندگان رسانه ها، وظیفه فراهم کردن اطلاعات موثق برای ارایه به مخاطبین خود را به عهده دارند و اگر روابط عمومی ها همکاری نکنند آنها اطلاعات را بدست نخواهند آورد. یا اینکه غیر واقعی ممکن است بدست بیاید. پس یک روابط عمومی کار آمد و حرفه ای می تواند برای اعتماد سازی (جو) به وجود آمده به عنوان ابن که یکی از منابع اصلی از اطلاعات رسانه ها در یک وضعیت بحرانی هستند سعی کنند اطلاعات واقعی را در برداشت های ذهنی خود در اختیار رسانه ها قرار دهند و با پیگیری مسایل و اقدام های بعدی آسیب های بوجود آمده از بحران را اصلاح و سپس برای بازگرداندن حقیقت و اعتبار سازمان در جامعه تلاش کنند و به منظور جلوگیری از تکرار یا به حداقل رساندن چنین بحرانی، سیاست های سازمان را بازنگری و یا آن را با خط مشی های جدید جایگزین نمایند.

اگر سری به اداره کار برنید و شکایت ها را از شرکت ها و سازمان ها بررسی نمایید متوجه می شوید که قبل از شکایت خیلی از مسایل را میشود حل کرد؛ بعنوان مثال شرکت بزرگی که از سال 88 خصوصی شده است ولی هنوز کارکنانش بویژه بازنشستگان به حق و حقوق خود نرسیدند و شکایت و تجمع می نمایند. بحث بحران های دیگر مثل زلزله و... هم از دیگر موارد بحران است که نقش آفرینی روابط عمومی ها در آن بسیار اثر بخش خواهد بود.

امید آنکه این مهم در کانون توجه مدیران و همچنین کارگزاران روابط عمومی ها قرار بگیرد و باهمکاری رسانه ها بعنوان بال دیگر پرواز بیش از گذشته در رفع مشکلات پیش قدم باشند.

منتشر شده در اجتماعی
کد خبر: 1413

خبر خوان

آخرین اخبار

اخبار

  •  
    مدیر عامل شرکت نفت سپاهان و لحظه تحویل
     
  •  
    استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت جوانان به
     
  •  
    دادخواهی عمومی مردم شاهرود از رییس جمهور
     
  •  
    استقبال از غرفه نفت سپاهان در نمایشگاه
     
  •  
    افتتاح مجموعه انبارهای سردار شهید سید
     

به روايت تصوير

حالت های رنگی