یک مسوول روابط عمومی در وضعیت بحرانی بایستی اخبار و مطالب را با سرعت و دقیق اعلام نماید. زیرا واقعیت این است که نمایندگان رسانه ها، وظیفه فراهم کردن اطلاعات موثق برای ارایه به مخاطبین خود را به عهده دارند و اگر روابط عمومی ها همکاری نکنند آنها اطلاعات را بدست نخواهند آورد. یا اینکه غیر واقعی ممکن است بدست بیاید. پس یک روابط عمومی کار آمد و حرفه ای می تواند برای اعتماد سازی (جو) به وجود آمده به عنوان ابن که یکی از منابع اصلی از اطلاعات رسانه ها در یک وضعیت بحرانی هستند سعی کنند اطلاعات واقعی را در برداشت های ذهنی خود در اختیار رسانه ها قرار دهند و با پیگیری مسایل و اقدام های بعدی آسیب های بوجود آمده از بحران را اصلاح و سپس برای بازگرداندن حقیقت و اعتبار سازمان در جامعه تلاش کنند و به منظور جلوگیری از تکرار یا به حداقل رساندن چنین بحرانی، سیاست های سازمان را بازنگری و یا آن را با خط مشی های جدید جایگزین نمایند.
اگر سری به اداره کار برنید و شکایت ها را از شرکت ها و سازمان ها بررسی نمایید متوجه می شوید که قبل از شکایت خیلی از مسایل را میشود حل کرد؛ بعنوان مثال شرکت بزرگی که از سال 88 خصوصی شده است ولی هنوز کارکنانش بویژه بازنشستگان به حق و حقوق خود نرسیدند و شکایت و تجمع می نمایند. بحث بحران های دیگر مثل زلزله و... هم از دیگر موارد بحران است که نقش آفرینی روابط عمومی ها در آن بسیار اثر بخش خواهد بود.
امید آنکه این مهم در کانون توجه مدیران و همچنین کارگزاران روابط عمومی ها قرار بگیرد و باهمکاری رسانه ها بعنوان بال دیگر پرواز بیش از گذشته در رفع مشکلات پیش قدم باشند.