• چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
  • الأربعاء 16 شوال 1445
  • Wednesday 24 April 2024
سیاسی

رییس سازمان بسیج رسانه اصفهان:

ما در اقتصاد مقاومتی توانسته ایم ریشه های وابستگی به غرب و نظام سلطه را قطع کنیم!

   21 فروردين 1395  373

احتساب - طي سال هاي اخير رهبر فرزانه و دورانديش انقلاب اسلامي با آگاهي كامل از تمركز دشمن بر مقوله اقتصادي و حتي طراحي سناريوي جنگ اقتصادي عليه ملت و كشور ايران، تلاش كردند تا برنامه ها و الگوهاي مناسب جهت مقابله با اين فشارها را ارائه دهند و سازوكارهاي آن را تبيين نمایند. از همين رو، با نامگذاری امسال تحت عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» از سوی مقام معظم رهبری، هیاهویی پیرامون این موضوع در میان مسئولین و کارگذاران دولتی صورت گرفته است و هریک در تلاش برای اجرایی شدن هر چه بهتر این شعار در جامعه بر آمده اند.

در این راستا، طی مصاحبه ای که با جناب آقای رضا صفری، رئیسسازمان بسیج رسانه استان اصفهان صورت گرفت، ایشان هدف از نامگذاری امسال را تامین معیشت مردم و بالا بردن سطح رفاه و کیفیت زندگی مردم – که جز اصول و برنامه های اصلی هر نظام و حکومت است- عنوان کرد.

وی هم چنین افزود: از آنجایی که نظام مفدس جمهوری اسلامی ایران یک نظام مردمی است و بر اساس آموزه های دینی باید برای تامین معاش مردم از تمام ظرفیت ها استفاده کرد، ما چاره ای جز حرکت به سوی عرصه اقتصادی ای که به یک خودباوری و ظرفیت سازی درونی رسیده است، نداریم.

صفری با اشاره به اینکه ما در اقتصاد مقاومتی توانسته ایم ریشه های وابستگی به غرب و نظام سلطه را قطع کنیم، خاطر نشان کرد: این ریشه کنی نباید ما را از فکر بهبود روند ها و بالا بردن سطح زندگی مردم باز دارد.

وی رشد اقتصادی، نقش آفرینی در نظام بین المللی، خود باوری و اتکا به درون، اعتماد به جوانان و نیروهای درونی کشور و استفاده بهینه از منابع سرشار و خدادادی کشور را از مولفه و شاخص های مختلف اقتصاد مقاومتی دانست.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان اصفهان در خصوص نقش رسانه ها  در تدوین شعار امسال اظهار کرد: رسانه ها با توجه به قدرت بسیج کنندگی و هدایت کننده افکار عمومی در جامعه و تبیین کننده اقتصاد مقاومتی برای مردم و اهمیت آن در جهت رسیدن به یک خود باوری از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: هر چه رسانه ها به سمت تبیین مولفه های اصلی شکل گیری یک اقتصاد پویا حرکت کنند، در شکوفا شدن و بالندگی اقتصادی نقش اساسی آن بیشتر نمایان میشود! یعنی ما باید به عنوان یک جریان رسانه ای به سمت ایجاد یک گفتمان اقتصادی در جامعه خود باشیم و بتوانیم از قدرت رسانه ها جهت فرهنگ سازی و ایجاد یک خودباوری از جامعه استفاده کنیم . از طریق رسانه ها مردم خود را به این باور برسانیم که ما می توانیم با اتکا به قدرت درونی خود و استفاده از منابع خدادادی به قدرت اول اقتصادی در منطقه و دنیا دست یابیم.

ایشان در جواب چگونگی نقش رسانه ها و مسئولین در بحث اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: رسانه ها باید با استفاده از نیازها و ظرفیت های درونی مردم و نیز اطلاع از مشکلات و چالش هایی که بر سر یک اقتصاد پویا قرار دارد، آگاهی بخشی درستی به مسئولین داشته باشند. به عبارتی دیگر، رسانه ها می توانند به عنوان چشمانی بینا و بصیر برای مسئولین عمل کند.

رسانه ها باید به عنوان یک رصد گر تیز بین و ریز بین، موانع و چالش هایی را که در مسیر رشد اقتصادی قرار دارد به مسئولین انتقال دهند و بر روند اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور نظارت ویژه ای داشته باشند و به عنوان یک ستاد در جهت گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی در کشور عمل کنند.

 

به سخنی گزیده تر می توان چنین اعلام داشت که؛ رسانه باید به عنوان یک واسطه بین مردم و مسئولین عمل کنند. از یک سو در ایجا باور مبنی بر اینکه می توانند بر روی پای خود بایستند تلاش کرده  و از سوی دیگر چالش ها، موانع و آسیب ها را به مسئولین گوشزد نمایند.

نظر دادن

تمام اطلاعات علامت گذاری شده با * را وارد نمایید. کدهای HTML مجاز نمی باشد.

پربازدیدترین اخبار

آخرین اخبار

  • کل اخبار
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • فرهنگی

به ما اطمینان کنید

چون بر این رواق پنداری در خور عرضه شود و گونه ای سخن به میان آید که همه را نیک آید، پس بایستی آن عرضه را ثواب گرفت و چون محتسب بر احوال خود باشی، چراغ هدایت برگرفته ای و بدان راه ها که نا امن است، توانی گذر کردن. پس ابتدایی را محتسب و انتهایی را محتسب و همه و همه چون حساب کار خود گیرند، فعل نیک به انجام رسد، که حق نیز نیک بر احوال واقف است.

ما را دنبال کنید

اوقات شرعی

اذان صبح
طلوع خورشید
اذان ظهر
غروب خورشید
اذان مغرب

اطلاعات تماس