• جمعه 31 فروردين 1403
  • الجمعة 11 شوال 1445
  • Friday 19 April 2024
ایثار و شهادت

علمداران مقاومت

   31 مرداد 1395  382

نام و ننگ و دل و دين گر برود اين مقدار        چيست تا در نظر عاشق جانباز آيد

فائزه.م -  در این نوشته قصد آن است تا از مردانی بنویسم که مردانه در دفاع از حرم ایستادند و هیچ جایی حرفی از آنها نبود، مردانی که راویان صحنه جنگند، مردانی که هر چند به مقام رفیع شهادت نایل نشدند اما تجسم عینی ایثار، مردانگی و از خودگذشتگی اند؛ آری جانبازان مدافع حرم!

«اقدام داوطلبانه»، «اعتقاد خالصانه با پشت سر گذاشتن هیجانات جوانی»، «پشت کردن به تعلقات زندگی و زن و فرزند» و «دفاع از حریم اهل‌بیت‌ علیهم‌السلام»  چهار شاخصه ای است که مقام معظم رهبری برای این شهیدان و جانبازان برشمرده اند.

رسول خدا (ص) درباره پاداش این افراد نزد خداوند فرموده اند: هركـه در راه خـدا مـجروح شـود، در روز قيامت در حالى مى‏آيد كه بويش همچون بوى مشك باشد و رنگش مانند رنگ زعفران و نشان شهيدان بر اوست و هركه از روى اخلاص شهادت را از خداوند بخواهد، خداوند اجر شهيد به وى دهد هر چند در بسترش بميرد.

مدافعان حرم از حریم اسلام در سوریه دفاع می‌کنند بنابراین کسی که امروز در سوریه و عراق با تکفیری‌ها می‌جنگد از سرزمین اسلامی دفاع می‌کند و ایثار این افراد مضاعف است.

با جستجو در اینترنت، تعداد این عزیزان در کل کشور به حدود بیست نفر می رسد و چه بسا تعدادی دیگر از آنها هنوز نامشان در لیست نیامده باشد.

ایثار و شهادت پیوند عمیقی بین مردم و آرمان های انقلاب اسلامی دارد و می توان ادعا داشت ما حصل وجود شهدا و جانبازان مدافع حرم مصداق بارز ترویج فرهنگ والای ایثار و شهادت است و اگر این عزیزان امروز از کیان انقلاب و میهن و آرمان انقلاب دفاع می‌کنند به‌تبع پیروی از همان مسیری است که شهدا و ایثارگران در دوران انقلاب و دفاع مقدس طی کرده اند.

وظیفه عوام در قبال جانبازان

امام خمینی (ره) ‌فرموده اند:«خدمت به جانبازان خدمت به رسول الله(ص) است.»

به نظر می رسد کمترین کاری که ما می توانیم در قبال آنها انجام دهیم این است که از اهداف مقدس آنها در جهت حفظ انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کنیم.

خیلی بد است که جانبازانی هنوز از زمان انقلاب و دفاع مقدس و حتی مدافعین حرم هستند که کسی سال تا سال به آن‌ها سر نمی‌زند و حالشان را نمی‌پرسد؛ شاید ملاقات کردن از آنها مرهمی باشد بر دردهایشان.

گاهی اوقات از این طرف و آن طرف صحبت هایی از گله و شکایت این افراد به گوش می رسد، از بی توجهی ها، از بی احترامی برخی افراد به آنها و از سختی درمانشان.

 

و ای کاش با اینان مهربانتر برخورد می کردیم چرا که آنها مصداق بازر السابقون سابقون اند و خداوند در آیه 111 سوره توبه می فرماید:« اِنَّ اللّهَ اشتَری مِنَ المُؤمِنینَ اَنفُسَهُم واَمولَهُم بِاَنَّ لَهُمُ الجَنَّةَ... فَاستَبشِروا بِبَیعِکُمُ الَّذی بایَعتُم بِهِ وذلِکَ هُوَ الفَوزُ العَظیم».

نظر دادن

تمام اطلاعات علامت گذاری شده با * را وارد نمایید. کدهای HTML مجاز نمی باشد.

پربازدیدترین اخبار

آخرین اخبار

  • کل اخبار
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • فرهنگی

به ما اطمینان کنید

چون بر این رواق پنداری در خور عرضه شود و گونه ای سخن به میان آید که همه را نیک آید، پس بایستی آن عرضه را ثواب گرفت و چون محتسب بر احوال خود باشی، چراغ هدایت برگرفته ای و بدان راه ها که نا امن است، توانی گذر کردن. پس ابتدایی را محتسب و انتهایی را محتسب و همه و همه چون حساب کار خود گیرند، فعل نیک به انجام رسد، که حق نیز نیک بر احوال واقف است.

ما را دنبال کنید

اوقات شرعی

اذان صبح
طلوع خورشید
اذان ظهر
غروب خورشید
اذان مغرب

اطلاعات تماس