• چهارشنبه 13 تير 1403
  • الأربعاء 27 ذو الحجة 1445
  • Wednesday 03 July 2024
یادداشت

جناب آقای موسوی لارگانی؛ منکر چیست؟

   04 بهمن 1399  2140

احتساب - العبد قربانی واعظ - در هفته گذشته جنابعالی در مجلس پیرامون تحقیق و تفحص از شرکت فولاد مبارکه بیاناتی داشتید. اصل بحث و تحقیق در صورتیکه که جناحی و خطی و مقدمه انتخاباتی و امثال آن نباشد بسیار نیکوست.

عرض و سخن نسبت به سخنان با شور و گداز و از روی هیجان شما بعنوان کسی که ملبس به لباس پیامبر هستید می باشد .

بنده میدانم شما کمتر فرصت داشتید در حوزه علمیه باشید زیرا قبل از نمایندگی بیرون حوزه مشغول بودید و الان هم دوره سوم است که نماینده مجلس هستید.

در حوزه رسم براین بوده که طلاب حداقل در طول هفته یک ساعت درس اخلاق داشته باشند.که احتمالا جنابعالی کمتر از آن بهرمند شدید.

شما لباس دین به تن دارید و عمامه سیادت بر سر. لذا مسوولیت شما از نمایندگان غیر معمم قطعا بیشتر است.

حتما به سیره و روش اهلبیت خاصه سیره حضرت علی علیه السلام در روش حکومت داری آشنا هستید . به قوانین هم چون سال هفتم است در مرکز تقنینی هستید قطعا بیش از حقیر مطلعید؛

آیا در اسلام و قوانین مدون نام متهم و متهمان را قبل اثبات جرم میتوان برد و منتشر کرد؟

آیا اصل برائت یکی از مهمترین اصول دادرسی هست؟

اصل 165 قانون اساسی چه میگوید؟

اصل 37 قانون اساسی میفرماید هیچ کس در نظر قانون مجرم شناخته نمی‌شود مگر اینکه جرم او در دادگاه صالحه ثابت گردد.

الحاق یک تبصره به ماده 353 قانون آیین دادرسی کیفری مصوب جلسه مورخ سی مهر سال 1396مجلس، برای بیان نام متهمان قبل اثبات جرم، در 17 آبان سال 1396در شورای نگهبان مغایر با اصل 165 قانون اساسی شناخته شد. مجلس اصرار بر نظر خود کرد، تبصره پیشنهادی به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت بعد از اعلام نظر کارشناسی در کمیسیون حقوقی مجمع و اخذ نظرات مجلس محترم و نظرات شورای محترم نگهبان و دولت محترم، .سر انجام مجمع تشخیص مصلحت نظام مصوبه مجلس را مغایر با اصل 165 قانون اساسی شناخت.

این مطالب را شخص شما قطعا باید بهتر و بیشتر از ما بدانید. در سیستم قانون گذاری اسلامی، برمبنای اصل کرامت انسان واصل عدالت و امنیت مورد توجه خاص قرار گرفته.

در سیستم دادرسی امام علی علیه السلام اصل تساوی افراد در برابر حاکم است.

ابن شهر آشوب در صفحه 141، از امام صادق آورده که حضرت علی به عمر خلیفه دوم فرمود سه چیزاست اگر حفظ کنی و به آنها عمل کنی تو را از دیگر امور کفایت میکند. و اگر ترک کنی هیچ کاری برای تو نفعی ندارد.

عمر گفت یا ابوالحسن آنها کدامند؟

حضرت فرمودند؛ 1- اقامه حدود بر دور و نزدیک. 2- حکم به کتاب خدا در حال خشنودی وخشم. 3- تقسیم عادلانه میان سیاه و سرخ. عمر گفت ؛ سوگند به خدا کوتاه و رسا گفتی.

و مطلب آخر؛

اصل علنی بودن دادرسی در سیره قضایی حضرت علی علیه السلام.

حضرت در مسجد زمان زمامداری قضاوت میکرد و جایگاهی بنام دکه القضا داشت بگونه ای که مشاهده آن از هر طرف مسجد امکان پذیر بود.

با این مقدمه؛

جناب آقای موسوی لارگانی!

شما در سال هفتم نمایندگی در هیات رییسه قرار دارید.

بنده سوال میکنم؟

با کدام اصول اسلامی یا قوانین مدون نام افرادی را با حالتی که ایجاد سوال کند در مجلس بر زبان آوردید؟

اینکه صدای شما و کلیپ سخنان شما در کل کشور پخش شده که نام خانمی را بدونه اثبات جرم در محکمه ذی صلاح، در صحن علنی بردید واز آن بدتر فرمودید بیست ساله دنبال فلانی هرجا رفته او هم رفته و تاکید کردید که مجرد است. با سیره پیامبر و حضرت علی هم خوانی داشت یا حتی با سیره خلفای ثلاثه؟

جناب آقای موسوی!

مگر شما روحانیون از تاریخ معتبر برای ماها نگفتید که؛ امیر المومنین به قنبر دستور اجرای تازیانه تعزیری را داد و جناب قنبر سه تازیانه اضافه زد. وانگهی حضرت علی دستور داد سه تازیانه اضافی را قصاص کردند نسبت به قنبر.

جناب موسوی!

اگر خلاف سیره در سخنان شما بعنوان نماینده آن هم معمم و حتی در قانون باشد،قصاص آن چگونه است ؟

جناب موسوی شما شاگردی کدام یک از علما را در حوزه علمیه کردید؟

بنده نسبت به تحقیق و تفحص چون خبره آن نیستم هیچ سخنی ندارم که عرض کنم و یا اینکه فرمودید در فولاد بدنبال آن هستند که برای انتخابات آتی هزینه کنند حرف و سخنی ندارم زیرا این بیان علم غیب می طلبد و بنده فاقد آن هستم.

شما حتما برخوردار هستید که قصاص قبل از جنایت میکنید!

ولی امر بمعروف و نهی از منکر چیست؟ اصلا منکر چیست؟ فقط چند تار موی سر یک دختر منکر است؟ یا آبروی یک زن مسلمان هم اگر توسط فردی در یک تریبون رسمی برده شود هم منکر است؟


شما در مجلس اول بیانات خود فرمودید که؛ بنده یک بار برای نمایندگی و اعتبار نامه قسم خوردم یک بار هم برای عضو هیات رییسه شدن قسم خوردم الان هم در محضر خدا و نمایندگان و ملت و قرآن را بدست گرفتید و بالا بردید که جز حقیقت چیزی نمی‌گویم .و فرمودید من و فرزندان و هفت نسلم به این قسم ها هیچ قراردادی با فولاد نداریم. گرچه قسم شما تخصیص خورد به قراداد، ان شاء الله غیر قرار داد هم، از عزیزانی باشید که باغ و ویلا و .... ندارید!

بنده تخصصم نیست که حرفی بزنم امید است در همه زمینه ها شما جزو پاک دستان باشید که اگر غیر از این باشد وامصیبتا! چرا که هم نماینده مردم هستید و هم ملبس به لباس پیامبر، لذا باغ و ویلا و آقازاده، امثال اینها از مثل شما بعیدتر از دیگران است که بنده خبر ندارم.

ولی آنچه بعنوان منکر بیان شد. که دل هر دردمندی را به درد آورد که یک روحانی قسم میخورد قرآن را هم بالا میبرد و بدونه جرم ثابت شده نام خانم و خانم هایی را بر زبان جاری میکند! انتظار می‌رفت طی روزهای گذشته شما حداقل و حداقل عذرخواهی در حد بیان خود میکردید. تا مردم شریف که بهترین ها در طول تاریخ بوده و هستند متوجه شوند روحانیت نسبت به وظیفه خطیر خود، خود را حتی ملامت یا توبیخ میکنند.

جناب آقای موسوی!

هزاران نفر مثل بنده و شما فدای اصل اسلام باد.

هنوز هم دیر نشده، شما می توانید به قصاص حضرت علی که، قنبر غلامش را به جهت تندرویی در زدن تازیانه قصاص کرد، حداقل عذرخواهی کنید از خدا و قرآن و مجلس و مرد.

شما چون کمتر فرصت دارید با مردم باشید البته با کسانی هم که برخورد دارید جهت انجام کاری مراجعه میکنند اگر یک ماه مثل دیگر طلاب و روحانیون بین مردم حقیقی نه مجازی، زیرا فراموش نمی کنم قبل انتخابات دور اخیر مجلس شما در اصفهان و فلکه لاله مجازی سوار بر تاکسی زرد رنگی شدید و یک مرتبه بدونه مقدمه دوربین هم رسید و تصاویری شما را گرفت و با تیراژ بالا پخش کردند که ایشان تاکسی سوار هستند نه.

حقیقتا بیایید مثل دیگر معممین بین مردم بهتر متوجه میشوید که مردم چه می گویند!

ضمن اینکه جنابعالی دور سوم هست که مجلس تشریف دارید و به مثابه درخت تنومند باید افتاده تر و با کلمات بهتر و رعایت حقوق دیگران را بیشتر سر لوحه قرار دهید.البته میدانید که مردم ما بصیر و آگاه هستند. متوجه می‌شوند وقتی شما در یک نشست کلام استاندار را اجازه نمی دهید منعقد شود و با تندی باصطلاح از حق، حقابه مردم دفاع میکنید یعنی چه!!!

زیرا استاندار هم قصد داشت شأن مردم کشاورزی را بیان کند که شما اجازه ندادید او هم ادب به خرج داد چون شما نه نماینده مجلس که نماینده اخلاق دینی هم هستید و نه نماینده مجلس و اخلاق دینی که خود را فرزند کسی میدانید که فرمود؛من برای تکمیل و اتمام اخلاق مبعثوث شدم.

لیکن نه رعایت منکر در مجلس در کلام تان و نه رعایت اخلاق در بیان تان در نشست با استاندار شد.

امروز مساله آب استان اگر برای ما مردم خاصه کشاورزان نتیجه ندارد برای بعضی مسند نشینان هم نان و هم آب دارد!!!

شما ۷ ساله چه کردید برای آب استان؟

شما عضو هیات رییسه هستید دسترسی شما به رییس محترم مجلس بیش از دیگر نمایندگان استان است. چه گذشت در سفر ریاست مجلس به چهارمحال!؟!

گویند برداشت دیگری کلید خورده امید است دروغ باشد ولی جناب آقای موسوی، اگر صحت دارد شما چه کردید؟

ببخشید کمی به درازا کشید ولی به بلندای سخن شما در بردن حیثیت زن و زنانی نرسید، که فرمود کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته.

امیداست همه ما به وظایف مان آشناتر و عامل تر از قبل گردیم. وان شاء الله. منکر حقیقی و معروف واقعی را بشناسیم . و نسبت به برد حرف مان بیندیشیم. و اخلاقیات را فدای پست و مقام و معروفیت نکینم.

سلامت، موفق باشید.

نظر دادن

تمام اطلاعات علامت گذاری شده با * را وارد نمایید. کدهای HTML مجاز نمی باشد.

پیشنهاد سردبیر

  • یادداشت
  • گفتگو

خبر خوان

پربازدیدترین اخبار

  • کل اخبار
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • فرهنگی

به ما اطمینان کنید

چون بر این رواق پنداری در خور عرضه شود و گونه ای سخن به میان آید که همه را نیک آید، پس بایستی آن عرضه را ثواب گرفت و چون محتسب بر احوال خود باشی، چراغ هدایت برگرفته ای و بدان راه ها که نا امن است، توانی گذر کردن. پس ابتدایی را محتسب و انتهایی را محتسب و همه و همه چون حساب کار خود گیرند، فعل نیک به انجام رسد، که حق نیز نیک بر احوال واقف است.

ما را دنبال کنید

قیمت ارز

قیمت طلا

قیمت سکه

اوقات شرعی

اذان صبح
طلوع خورشید
اذان ظهر
غروب خورشید
اذان مغرب

اطلاعات تماس