• دوشنبه 11 تير 1403
  • الإثنين 25 ذو الحجة 1445
  • Monday 01 July 2024
فرهنگی

درجلسه مشترک با مسوولان سازمان همیاری وشهرگلمکان مطرح شد:

لزوم توسعه گلمکان منطقه ای مستعد ظرفیت های گردشگری در مجاورت مشهد

   30 مرداد 1399  1077
احتساب-معاون بازرگانی سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی در جلسه مشترک با مسوولان شهری گلمکان بر لزوم برنامه ریزی در جهت توسعه زیرساخت های گردشگری در این شهر به عنوان یک برند مستعد و دارای قابلیت های ویژه گردشگر پذیری در اطراف کلان شهر مشهد تاکید کرد.

به گزارش کیاست به نقل از روابط عمومی سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی، جلسه مشترک مسوولان سازمان همیاری با مهدی حیدری، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر گلمکان با موضوع بررسی ظرفیت های و راهکارهای همکاری سازمان همیاری در توسعه و ارتقا شاخصه های مدیریت شهری این شهر برگزار شد.

ناصر بهزاد در این جلسه با اشاره شاخصه های مطلوب شهر گلمکان، گفت: موقعیت جغرافیایی و فاصله اندک تا کلان شهر مذهبی مشهد به عنوان مرکز استان، اقلیم و شرایط آب و هوایی و پتانسیل های خدادادی شهر گلمکان، این منطقه را به عنوان یک برند و یکی از مناطق مستعد برای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف بدل کرده است.

وی با اشاره به برنامه ریزی سازمان همیاری در جهت کمک به اجرای طرح ها و پروژه های سرمایه گذاری مشترک با شهرداری گلمکان،افزود: توانمندی های اقتصادی سازمان و ظرفیت های تخصصی واحدهای تابعه به ویژه در حوزه گردشگری، ظرفیت های مناسبی را برای این منظور ایجاد کرده است تا بتوانیم به شهرداری ها در تقویت زیرساخت های لازم برای توسعه و ارتقا شاخصه های مدیریت شهری همیاری برسانیم.

معاون بازرگانی سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی در خصوص طرح های در آمدزای شهر گلمکان، بیان کرد: ایجاد بستر های مناسب برای بهره برداری بخش ماهیگیری بند ذخیره آب، طراحی و ثبت برند برای عرقیجات تولیدی در این شهر، مطالعه احداث بارانداز میوه، طرح هایی هستند که بر اساس ظرفیت های آبی، اقلیمی، کشاورزی و... این شهر قابلیت انجام بررسی های کارشناسی و تکمیلی را داراست و قطعا در صورت برنامه ریزهای صحیح و اجرای مناسب آن ها، می توان به ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری امیدوار باشیم.

وی اظهار کرد: اجرای پارک محله و آسفالت معابر، خرید مجموعه بازی، راه اندازی خط دوچرخه، مطالعه و کمک به استقرار تاسیسات پرتابل و مجتمع فرهنگی و تجاری در ورودی شهر، تفکیک پسماند از مبدا و ... نیز برنامه هایی است که سازمان همیاری در حوزه بازرگانی و دیگر بخش ها می توانند همیار شهرداری گلمکان در تامین تجهیزات، نیازها و اجرای آن ها باشد.

شهردار گلمکان نیز در این جلسه به استعدادهای سرشار این شهر از نظر ظرفیت های سرمایه گذاری، افزود: این شهر به عنوان نگین سبز انگشتری خراسان رضوی از پتانسیل های زیادی در حوزه های مختلف برخودار است که امیدواریم بتوانیم از توان و کمک سازمان همیاری در جهت استفاده بهینه از این ظرفیت ها در شهرداری گلمکان استفاده کنیم.

مهدی حیدری ادامه داد: جاذبه های تاریخی، وجود دریاچه طبیعی چشمه سبز، منابع آبی، کشاورزی، باغات، راه های مواصلاتی، نزدیکی به کلان شهر مشهد، استقبال گردشگران و ... پتانسیل هایی است که هریک می تواند زمینه مناسبی برای همکاری در حوزه سرمایه گذاری و استفاده از حمایت ها و کمک های سازمان همیاری شهرداری های استان باشد.

وی خاطر نشان کرد: می تواند، شهر گلمکان با توجه به رویکرد های جدید سازمان همیاری شهرداری های استان و ظرفیت های خوب اقتصادی، سرمایه گذاری، فنی و تخصصی و پشتیبانی های این نهاد در اجرای طرح های گردشگری، محیط زیستی، منابع طبیعی، جنگل کاری، مجتمع های اقامتی و تفریحی و... می تواند به سرآمد بسیاری از مناطق از نظر گردشگری و اقتصادی در سطح استان و حتی کشور تبدیل شود.

نظر دادن

تمام اطلاعات علامت گذاری شده با * را وارد نمایید. کدهای HTML مجاز نمی باشد.

پیشنهاد سردبیر

  • یادداشت
  • گفتگو

خبر خوان

پربازدیدترین اخبار

  • کل اخبار
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • فرهنگی

به ما اطمینان کنید

چون بر این رواق پنداری در خور عرضه شود و گونه ای سخن به میان آید که همه را نیک آید، پس بایستی آن عرضه را ثواب گرفت و چون محتسب بر احوال خود باشی، چراغ هدایت برگرفته ای و بدان راه ها که نا امن است، توانی گذر کردن. پس ابتدایی را محتسب و انتهایی را محتسب و همه و همه چون حساب کار خود گیرند، فعل نیک به انجام رسد، که حق نیز نیک بر احوال واقف است.

ما را دنبال کنید

قیمت ارز

قیمت طلا

قیمت سکه

اوقات شرعی

اذان صبح
طلوع خورشید
اذان ظهر
غروب خورشید
اذان مغرب

اطلاعات تماس