• شنبه 9 تير 1403
  • السبت 23 ذو الحجة 1445
  • Saturday 29 June 2024
سبک زندگی

امام جمعه اصفهان در دیدار با جمعی از بانوان اتاق بازرگانی اصفهان :

اسلام مانع کار بانوان در خارج از منزل نشده است!

   26 ارديبهشت 1395  293

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: اسلام مانع کار بانوان در خارج از منزل نشده است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،سید یوسف طباطبایی نژاددر دیدار معاون بانوان اتاق بازرگانی اصفهان و جمعی از بانوان فعال اقتصادی،حضرت خدیجه را به عنوان یک الگوی موفق زن کارآفرین و بازرگان در تاریخ اسلام نام برد و گفت:بر اساس مستندات تاریخی بسیاری از شخصیت های مکه از جمله ابیطالب پدر حضرت علی (ع) از کارکنان این بانوی بزرگ بودند.وی برقراری تعادل بین مدیریت خانه و فعالیت بیرون از خانه را عامل موفقیت بانوان در زندگی زناشویی و اجتماعی دانست و گفت:نباید کار  خانه داری زنان را دست کم گرفت زیرا خانه داری جهادی است که نیاز به علوم مختلف روانشناسی ،جامعه شناسی و غیره دارد. امام جمعه اصفهان با انتقاد از سو استفاده بانوان در برخی از واحدهای صنفی شهر اصفهان گفت:شرایط و زمینه برای فعالیت اقتصادی بانوان در محیط خارج از منزل بایستی فراهم شود.

وی افزایش نرخ طلاق در جامعه را چالش جدی پیش روی جامعه دانست و گفت:این خطر از داعش بالاتراست زیرا جامعه را آسیب پذیر می سازد.

زهرا اخوان نسبمعاون بانوان اتاق بازرگانی اصفهان در این دیدار با ارایه گزارشی از فعالیت این معاونت گفت:از سال 87 بخش بانوان به صورت کمیسیون در اتاق بازرگانی اصفهان آغاز و امروز به عنوان یک معاونت به بانوان فعال اقتصادی خدمات ارایه می کند .

وی توانمندسازی بانوان و آسیب شناسی چالش های پیش روی فعالیت اقتصادی بانوان را دو رویکرد اصلی معاونت بانوان اتاق اصفهان برشمرد و گفت:برگزاری نشست ها و همایش های آموزشی و همچنین کارگاه های توانمندسازی از مهمترین فعالیت های معاونت طی دو سال اخیر بوده است .

 وی نرخ بیکاری زنان را دوبرابر مردان برشمرد و گفت: با وجودیکه نرخ تحصیلات بانوان از آقایان افزایش یافته است ولی سهم اشتغال بسیار کمتری دارند.اخوان نسب با اشاره به اقتصاد مقاومتی و نامگذاری سال به این عنوان گفت:اقتصاد مقاومتی یعنی از ظرفیت های موجود از جمله نیروی انسانی بهترین استفاده شود و بانوان به عنوان بخشی از جامعه می توانند نقش موثری در اجرایی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی و توسعه اقتصادی کشور داشته باشند .

نظر دادن

تمام اطلاعات علامت گذاری شده با * را وارد نمایید. کدهای HTML مجاز نمی باشد.

پیشنهاد سردبیر

  • یادداشت
  • گفتگو

خبر خوان

پربازدیدترین اخبار

  • کل اخبار
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • فرهنگی

به ما اطمینان کنید

چون بر این رواق پنداری در خور عرضه شود و گونه ای سخن به میان آید که همه را نیک آید، پس بایستی آن عرضه را ثواب گرفت و چون محتسب بر احوال خود باشی، چراغ هدایت برگرفته ای و بدان راه ها که نا امن است، توانی گذر کردن. پس ابتدایی را محتسب و انتهایی را محتسب و همه و همه چون حساب کار خود گیرند، فعل نیک به انجام رسد، که حق نیز نیک بر احوال واقف است.

ما را دنبال کنید

قیمت ارز

قیمت طلا

قیمت سکه

اوقات شرعی

اذان صبح
طلوع خورشید
اذان ظهر
غروب خورشید
اذان مغرب

اطلاعات تماس