• شنبه 16 تير 1403
  • السبت 30 ذو الحجة 1445
  • Saturday 06 July 2024
یادداشت

نفوذ سایبری و پیامدهای ولنگاری فرهنگی(قسمت اول)

   04 مرداد 1395  216

مجید صلاحی –کارشناس فضای مجازی

رهبرمعظم انقلاب اسلامی در دیدار سران سه قوه در 25 خردادماه تاکید نموده و فرمودند: باید طراحی دشمن را شناخته، برای مقابله با آن، طراحی کلان و مصونیت بخشی داشته باشیم که برنامه های اجرایی نیز در چارچوب این طراحی کلان معنا پیدا خواهند کرد. ایشان با اشاره به اینکه تنها راه مقابله با طراحی دشمن، استفاده صحیح و مناسب از ظرفیت ها و افزایش روز افزون قدرت و اقتدار کشور است، به بیان توانمندیهای اصلی و اساسی کشور پرداختند. همچنین ایشان در دیدار با نمایندگان مجلس در 16 خرداد ماه فرمودند در مساله فرهنگ، احساس یک ولنگاری می کنم، چه در تولید کالاهای فرهنگی مفید و چه در جلوگیری از کالاهای مضر فرهنگی.

در بررسی فضای حاکم سایبری کشور و موارد استفاده از این فضا به روشنی به جریان نفوذی می رسیم که در آن به وضوح ولنگاری فرهنگی قابل مشاهده می باشد و همانطور که رهبر انقلاب فرمودند با تکیه بر قدرت و توانمندیهای کشور و حمایت از دستاوردهای ملی و بومی خود میتوان از این ولنگاری فرهنگی در فضای مجازی ممانعت ورزید. یکی از مراکزی که با ذائقه سنجی جوامع به طرح ریزی ها و برنامه ریزی های کلان می پردازد و به نفوذ در افکار و عقاید  جوامع می پردازد آژانس امنیت ملی آمریکا یا NSA می باشد که راه اندازی اینترنت ملی و یا همان شبکه اطلاعات ملی کشور از راه های جلوگیری از نفوذ و در نتیجه مانع از ولنگاری فرهنگی می باشد در ادامه به توضیح مختصری در مورد آژانس امنیت ملی آمریکا می پردازیم.

سرویس امنیت مرکزی، آژانسی است که وظیفه هماهنگی فعالیت­‌های اینتلیجنس و هماهنگی بین آژانس امنیت ملی و دیگر آژانس‌­های تجزیه و تحلیل­‌گر رمزهای نظامی در ایالات متحده را بر عهده دارد. بنابر قانون اساسی ایالات متحده مبنی بر رعایت حریم خصوصی افراد، نفوذ و جمع‌­آوری اطلاعات از اشخاص، باید منحصر به ارتباطات و مخابرات بیگانه در فضای خارج از مرزهای آمریکا باشد که انجام این موضوع با صراحت از سوی آژانس امنیت ملی بیان شده است ولی شواهد بسیاری در دست است که این آژانس از افراد درون آمریکا نیز جاسوسی می‌کند.

این آژانس از اعضای کلیدی جامعه اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا است و یکیاز محرمانه‌ترین سازمان‌های جاسوسی در جهان به شمار می‌آید. البته کار اینآژانس محدود به جاسوسی ارتباطات است و جاسوسی انسانی را شامل نمی‌شود.همچنین طبق قانون، فعالیت‌های جاسوسی این آژانس محدود به روابط خارجی استاما در برخی مواقع نظارتهای داخل مرزی را هم شامل می‌شود. این آژانس یکی از محرمانه‌ترین سازمان‌های جاسوسی در جهان به شمار می‌آید. مرکز این آژانس در ایالت مریلنداست.

 مرکزی است که در مساحتی  9 هکتاری میلیون ها سوپر کامپیوتر را در خود جای داده است و روزانه 5 میلیارد پیام را رصد و بررسی می نماید و معروف به مغز جهان است که تمامی پیام ها و مکالمات انسانها را در سراسر جهان شنود می نماید و با رییس نظامی خود آدمیرال مایکل راجرز جزء بزرگترین مراکز نظامی امنیتی آمریکا به شمار می آید.

 

ادامه دارد...

 

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

نظر دادن

تمام اطلاعات علامت گذاری شده با * را وارد نمایید. کدهای HTML مجاز نمی باشد.

  • یادداشت
  • گفتگو

خبر خوان

پربازدیدترین اخبار

  • کل اخبار
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • فرهنگی

به ما اطمینان کنید

چون بر این رواق پنداری در خور عرضه شود و گونه ای سخن به میان آید که همه را نیک آید، پس بایستی آن عرضه را ثواب گرفت و چون محتسب بر احوال خود باشی، چراغ هدایت برگرفته ای و بدان راه ها که نا امن است، توانی گذر کردن. پس ابتدایی را محتسب و انتهایی را محتسب و همه و همه چون حساب کار خود گیرند، فعل نیک به انجام رسد، که حق نیز نیک بر احوال واقف است.

ما را دنبال کنید

قیمت ارز

قیمت طلا

قیمت سکه

اوقات شرعی

اذان صبح
طلوع خورشید
اذان ظهر
غروب خورشید
اذان مغرب

اطلاعات تماس