• جمعه 15 تير 1403
  • الجمعة 29 ذو الحجة 1445
  • Friday 05 July 2024
سبک زندگی

رابطه هاي مجازي!

   16 فروردين 1395  330

يك روز همسرم با يك گوشي موبايل هوشمند كه براي خود خريداري كرده بود وارد منزل شد فكر نمي كردم اين گوشي كه آن زمان براي خريدش خوشحال بودم الان باعث نابودي زندگي من و فرزندانم شود...

خانمي جوان كه براي دريافت راهنمايي و مشاوره به دايره مشاوره پليس فتا استان اصفهان آمده بود گفت: شوهرم شغل آزاد دارد ابتداي زندگي رابطه ي ما خيلي خوب و صميمي بود هيچ كس و هيچ چيز نبود كه بتواند بين من و شوهرم فاصله بيندازد همه چيز جاي خودش بود اكثر روزهاي تعطيل بيرون بوديم فرصتي هم مي شد به مسافرت مي رفتيم و وقتي هم از سركار بر مي گشت با دست پر وارد منزل مي شد و به من توجه و محبت مي كرد و نيازهاي روحي و عاطفي ام را برآورده مي كرد.

يك روز همسرم با يك گوشي موبايل هوشمند كه براي خود خريداري كرده بود وارد منزل شد فكر نمي كردم اين گوشي كه آن زمان براي خريدش خوشحال بودم الان باعث رنج و نارحتي من شود تاجايي كه ميخواهم با دو فرزند از او جدا شوم.

مشكلات ما از زماني شروع شد كه همسرم شبكه هاي اجتماعي مجازي را شناخت و در آنها عضويت پيدا كرد البته در ابتدا براي ما جالب بود و با همديگر مطالب موجود در آن را مشاهده مي كرديم ولي غافل بودم كه اين شبكه هاي اجتماعي زندگي ام را دارد نابود مي كند، همسرم توجهش به من كمتر شده بود و زماني كه از سركار بر مي گشت فكر و ذهنش به گوشي موبايل و شبكه هاي اجتماعي بود و ساعت ها تا پاسي از شب در شبكه هاي اجتماعي مجازي سرگرم بود اما مشكل ما وقتي بيشتر شد كه متوجه شدم همسرم در شبكه هاي اجتماعي مجازي با خانم هاي ديگر در ارتباط است و براي آنها پيام ارسال مي كند.

او را متوجه اشتباهش كردم اما صحبت ها و محبت هاي من ديگر هيچ تاثيري در او نداشت و اسير محبت هاي دروغين كاربران شبكه هاي اجتماعي شده بود و باز هم به كار خود ادامه مي داد تا جايي كه حتي با خانم ها در بيرون از فضاي مجازي نيز قرار ملاقات مي گذاشت و وقتي به خانواده اش هم گفتم نصيحت پدر و مادرش نيز اثري در رفتار او نداشت و حال من كه نه پدري دارم نه مادري و نه هيچ كس ديگري كه به او پناه برم با دو فرزند خردسال، با اين زندگي چه كنم خواهش مي كنم به من كمك كنيد!

آن خانم ديگر نتوانست صحبت هايش را ادامه دهد و بغضش باز شد و شروع به گريه كردن كرد اين اشك و ناراحتي كه شوهرش برايش ايجاد كرده و زندگي اش را تباه نموده به خاطر هيچ و پوچ و آن هم شبكه هاي اجتماعي مجازي است كه آن مرد نمي دانسته چطور از اين نرم افزارها استفاده كند و اين فقط يك نمونه از افرادي است كه دچار اين مشكلات خانوادگي شده اند هزاران مورد از اين نمونه پرونده ها در پليس فتا و دادگاه هاي خانوادگي در حال تشكيل شدن است و علت اصلي آن هم شبكه هاي اجتماعي مجازي كه باعث از هم پاشيده شدن و از هم گسيختگي خانواده ها شده است.

چيزي كه اين نرم افزارها براي ما داشته انحرافات اخلاقي و فاصله گرفتن خانواده ها از هم شده است موبايل و شبكه هاي اجتماعي معنايش وسيله ي ارتباطي است اما بطور واضح مشاهده مي شود بين ما انسان ها فاصله ايجاد نموده و حتي زن و شوهرهايي كه كنار هم نشسته اند اما يك دنيا با هم فاصله دارند و اين فاصله را همين شبكه هاي اجتماعي مجازي ايجاد نموده پس فرهنگ استفاده صحيح از آن را ياد بگيريم و از اين وسيله ارتباطي درست استفاده كنيم.

 

نويسنده: كارشناس اجتماعي پليس فتا فرماندهي انتظامي استان اصفهان 

نظر دادن

تمام اطلاعات علامت گذاری شده با * را وارد نمایید. کدهای HTML مجاز نمی باشد.

پیشنهاد سردبیر

  • یادداشت
  • گفتگو

خبر خوان

پربازدیدترین اخبار

  • کل اخبار
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • فرهنگی

به ما اطمینان کنید

چون بر این رواق پنداری در خور عرضه شود و گونه ای سخن به میان آید که همه را نیک آید، پس بایستی آن عرضه را ثواب گرفت و چون محتسب بر احوال خود باشی، چراغ هدایت برگرفته ای و بدان راه ها که نا امن است، توانی گذر کردن. پس ابتدایی را محتسب و انتهایی را محتسب و همه و همه چون حساب کار خود گیرند، فعل نیک به انجام رسد، که حق نیز نیک بر احوال واقف است.

ما را دنبال کنید

قیمت ارز

قیمت طلا

قیمت سکه

اوقات شرعی

اذان صبح
طلوع خورشید
اذان ظهر
غروب خورشید
اذان مغرب

اطلاعات تماس