عصر ارتباطات و گستره فراگیر آن کم کم، ضرورت واقعی خود را در میان جامعه ایرانی نمایان می کند، بطوریکه خواهی نخواهی باید با این امواج همراه بود، خدمات نوین شبکه های جهانی، تسهیل در اجرای امور روزمره و بسیاری موارد دیگر، فرهنگ ارتباطی جدیدی است که دارد در میانمان جا می افتد و البته این ما هستیم که خوبی یا بدی این فرهنگ را تضمین می کنیم.
آشنا شدن خانواده ها با شیوه های مفید استفاده از انواع فناوری مرتبط با فعالیتهای روزمره، خود گامی بلند در ارتقاء سطح آگاهی نسل بعدی بود و هر کدام از ما بارها شاهد آموزش استفاده از اینگونه وسایل توسط کودکان به بزرگترها بوده ایم.
برخی چیزها هیچگاه بو و مزه خود را از دست نمی دهند و کهنه و قدیمی نمی شود مانند حرف زدن که برخی فلسفیون آن را وجه افتراق انسان و حیوان دانسته اند و ما چه بخواهیم و نخواهیم، ارتباط کلامی، جزو لاینفک زندگی است. خواه با چت یا ایمیل یا پیامک و تلفن، راستی شما چگونه از تلفن استفاده می کنید؟
اگر شماره مورد نظرتان را از هیچ راهی بدست نیاوردید چه می کنید؟ منطقی ترین شیوه، تماس با 118 است. گوشی تلفن را برمی دارید و تماس می گیرید، با کمال ناباوری 118 اشغال است! چرا؟ یعنی آنها اینقدر کار دارند که شماره شان اشغال شده یا اینکه حالش را ندارند جواب دهند و شماره را اشغال کرده اند؟!
بعد از کمی معطلی بالاخره اپراتور به شما متصل می شود؛ پاسخگوی شماره ..... بفرمایید. باکمال ادب، سلامی و علیکی و خسته نباشیدی که البته از آن طرف بی جواب می ماند ! چه کسانی را استخدام می کنند، حداقل جواب سلام را بدهند. با کمی دلخوری درخواست شماره مورد نظر را می کنید اطلاعات تغییر کرده شهرهای دیگر استان را بطور ناقص اعلام می کنند گویی اصلاً اطلاعاتی در این زمینه ندارند. بویژه در شیفت خانم ها که در بعضی مواقع در صورت اعتراض ؟؟؟ و سپس قطع تماس تلفنی! خیلی کنف شدی؟؟!!
اکنون که 118 دوره های ابتدایی، گردونه، میکروفیلم و رایانه را پشت سر گذاشته می بایست حداقل در شیفت اوج ترافیک که در قلمرو بانوان نیز است، آموزش های لازم را ارایه تا مشترکین با این با سابقه ترین مرکز تماس در مخابرات به دیده منفی ننگرند.
همچنین طی سالهای ماضی سامانه ای با شماره 9730118 بود که حداقل مشترکین مشکلات خود را با این شماره اعلام می داشتند که آنرا هم نیز حذف نمودند.امید این مساله در کانون توجه مسولین مخابرات اصفهان قرارگیرد و نگذارند وجهه این مرکز تماس با سابقه طولانی زیر سوال برود.