به گزارش کیاست به نقل از شهرنیوز، مهدی کلانترزاده در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه های اجرایی که به مناسبت روز ملی روابط عمومی و ارتباطات در سالن کرامت استانداری برگزار شد، با اشاره به توجهات و دستورات استاندار قم در راستای تقویت روابط عمومیها، خطاب به استاندار، گفت: در پرونده شما تشکیل شورای اطلاع رسانی استان، تقویت شورای روابط عمومیها، دستور اکید در جهت برگزاری پرقدرت جشنواره روابط عمومیها و به تبع آن تزریق خون تازه در کالبد این خانواده اصیل درخشانی خاصی دارد و گامهای مهربان اخیر شما در جهت ابلاغ به مدیران دستگاهها با هدف تکریم مسئولین و جایگاه روابط عمومیها و برگزاری این نشست با توجه به شرایط خاص کرونایی شایسته دست بوسی است.
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قم با بیان اینکه ۲۷ اردیبهشت ماه، روز ملی ارتباطات و روابط عمومی در ایران و روز جهانی جامعه اطلاعاتی و ارتباطات در سطح بین الملل، فرصت مغتنمی دانسته شده برای تبیین اهمیت، جایگاه و کارکردهای روابط عمومیها که میتوانند تاثیرات بسزایی را در تسهیل امور مردم و ارتباط آنان با سازمانها بر جای بگذارد، افزود: این روز، روز بزرگداشت مردمداری، احترام به افکار عمومی، روز تکریم گفت و شنود و روز تعامل، همفکری، همرأیی و همراهی هنرمندانه، کارشناسانه و هوشمندانه خواهد بود.
کلانترزاده با اذعان به اینکه اکنون روابط عمومی در کشور ما آخرین سالهای هفتمین دهه حیات خود را سپری میکند و دورانی پر از فراز و نشیب و افت و خیز را در جهت پاسخگویی به دغدغههای ارتباطی و مطالبات مردمی در مثلت مردم، رسانه و سازمان طی کرده است، گفت: در این مسیر مواردی مهم و قابل تامل است که بدان اشاره خواهد شد.
وی با اشاره به شعار امسال هفته روابط عمومی، خاطرنشان کرد: روابط عمومی هوشمند، انسان سالم و جامعه سالم است، روابط عمومی هوشمند؛ مدیر هوشمند در حوزه روابط عمومی، سازمان هوشمند و سلامت جسمی و معنوی میخواهد که بذر این محصول را مدت هاست که ملخ خورده است.
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قم با اشاره به مباحثی که در این نشست مطرح شد، تصریح کرد: از جمله این موارد مطرح شده دستور و پیگیری مجدانه در جهت ارتقای روزافزون جایگاه روابط عمومیها و مسوولین آن با خط کش نظارتی پرهیز از اقدام جزیرهای و منقطع و تسهیلات لازم مادی و معنوی با هدف ارتقای علمی و تحصیلاتی مسئولین روابط عمومیهای استان است.
کلانترزاده اضافه کرد: مرتفع کردن موانع موجود در جهت راهاندازی دوره دکتری روابط عمومی هم در استان قم و هم به عنوان استان پیشتاز در این عرصه و ورود مدیر ارشد استان در جهت ارزیابی کارشناسانه و همراه با واقعیت ابزارهای اطلاع رسانی در دست روابط عمومیها از دیگر موارد مطرح شده بوده است.
وی بیان کرد: البته در این بین نقش تسهیل گران از جمله خانه مطبوعات و سایر انجمنها و مجامع در جهت استفاده بهینه از ابزارها بسیار مهم و شفافیت سازی در این خصوص نیز از مهمات مطالبه خانواده روابط عمومی استان می باشد.
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قم با بیان اینکه روابط عمومی ترکیبی زیبا از هنر، فن و فلسفه اجتماعی مدیریت یا همان مسوولیت اجتماعی است، گفت: روابط عمومی به ظاهر هنر هشتم خوانده میشود ولی جایگاه هنری ما روابط عمومیها دیده نشده است.
کلانترزاده با اشاره به عدم طراحی الگوی بومی روابط عمومی و فقدان منشور اخلاقی روابط عمومی خاص استان قم، خواستار دستور مجدانه در جهت اصلاح دیدگاه غیرتخصصی مدیران ارشد نسبت به اهمیت و کاربردهای روابط عمومی شد.
وی با اشاره به لزوم تدوین نقشه مسیر تحول در روابط عمومیهای استان و گزارشگیری و نظارت نقطه به نقطه، حمایت معنوی و حقوقی از روابط عمومیها را ضروری خواند و افزود: روابط عمومیهای استان نقش خود را در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و تحقق شعار سال یعنی جهش تولید، مهم و حیاتی می داند که نیاز به تعیین فصلی خاص، زمینه سازی و حمایت در نگاه استانی و ملی جهت نقش آفرینی روابط عمومیها دارد.