• دوشنبه 11 تير 1403
  • الإثنين 25 ذو الحجة 1445
  • Monday 01 July 2024
سبک زندگی

آیينه عبرت؛

شوهرم دست بزن دارد!

   09 آبان 1395  377

ديگر از زندگي با سعيد خسته شده ام، او مدام مرا تهديد مي كند و بيشتر اوقات مرا كتك مي زند نمي دانم با رفتارهاي او چه كار كنم ... 

به گزارش پايگاه خبري پليس، زن جواني كه براي طرح مشكل خود به مركز مشاوره آرامش فرماندهي انتظامي استان آمده بود گفت: "23 ساله هستم تا سوم راهنمايي بيشتر درس نخواندم بعد از آن به اصرار پدر و مادرم به كلاس خياطي رفتم ، آنها اعتقاد داشتند كه درس به درد تو نمي خورد ."

هفت سال پيش در حالي كه 16 سال بيشتر نداشتم با ميل و انتخاب خانواده ام ازدواج كردم . اما امروز ديگر نمي توانم اين زندگي را ادامه بدهم شوهرم دست بزن دارد و ديگر طاقتم تمام شده ديگر از زندگي كردن با سعيد خسته شده ام، او مدام مرا تهديد مي كند و بيشتر اوقات مرا كتك مي زند .

بعضي مواقع در حضور جمع مرا تهديد كرده و مورد تمسخر، تحقير و فحش و ناسزا قرا مي دهد. حالا هم بدون اجازه او از منزل خارج شده و به اينجا آمده ام تا از شما كمك بگيرم .

در ادامه جلسات مشاوره  بعد از فرستادن دعوتنامه و چندين تماس تلفني سعيد راضي شد تا در جلسه مشاوره حضور يابد از همسر مراجع دعوت گرديد تا در مركز مشاوره حاضر شود او گفت: 30 ساله هستم تا دوم دبيرستان بيشتر درس نخواندم، شغلم رانندگي است و مشكلات مالي مرا عذاب مي دهد. به دليل مصرف مشروبات الكلي كه قبلا داشتم دچار معده درد شديد هستم.

او با بيان اينكه نمي خواهد هيچ وقت همسرش را كتك بزند اما وقتي عصباني مي شود كنترلش را از دست مي دهد، صحبت هايش را اين گونه ادامه داد: زماني كه كودكي بيش نبودم . اغلب اوقات شاهد درگيري و زد و خورد بين پدر و مادر بودم .

او گفت: رابطه بين پدر و مادرم خيلي سرد بود. تا اينكه مادرم در يك سانحه تصادف از ناحيه نخاع آسيب ديد و زمين گير شد. بعد از اين حادثه پدرم ازدواج مجدد كرد و من و مادرم را به حال خود رها كرد. بعد از اين اتفاق زندگي ما كلا عوض شد. او ديگر به ما اهميتي نمي داد و نسبت به من بدرفتاري جسمي و عاطفي داشت .

پدرم زورگو و سخت گير بود، به نيازهاي من توجهي نمي كرد و از بسياري امكانات محروم بودم، بيشتر اوقاتم در خانه سپري مي شد و شده بودم پاي ثابت تلويزيون؛ اكثر فيلم هايي كه مي ديدم هم فيلم هاي خشن و جنگي بودند كم كم از لحاظ درسي دچار افت شديد شدم و به زور توانستم تا مقطع دوم دبيرستان تحصيل كنم.

كودك آسيب ديده امروز، پدر خشن فردا است

كارشناس مركز مشاروه آرامش فرماندهي انتظامي استان در اين باره گفت: بسياري از محققان و آسيب شناسان معتقدند افرادي كه مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند يا ديگران را مورد خشونت قرار  مي دهند اظهار مي دارند كه در كودكي مورد خشونت قرار داشتند .

وي افزود: بنابراين كودكي كه مورد خشونت قرار گرفته يا شاهد خشونت والدينش بوده باشد ممكن است در آينده همسر آزار ياد كودك آزار گردد.

اين كارشناس مشاوره اظهار داشت: با در نظر گرفتن اين مساله حمايت از كودكاني كه مورد آزار و اذيت واقع شده اند در واقع باعث مي شود تا از خشونت هاي بعدي جلوگيري شود .

وي بيان داشت: به طوري كلي مي توان نتيجه گرفت كه خانواده سالم،كانون متحد و متشكلي است كه اگر از نقطه نظر روانشناختي، تربيتي، اخلاقي، قتصادي و اجتماعي از توازن كاملي برخوردار باشد و حتي المقدور وسايل و امكانات تغذيه، تربيت و آموزش برايش فراهم مي تواند افرادي مفيد و كارآمد به جامعه تحويل دهد. چنين خانواده اي بدون ترديد مانع بروز امراض رواني، انحراف و نابهنجاري اجتماعي مي شود . 

راهكارهاي پيشگيري از خشونت خانگي

اين كارشناس مشاوره گفت: از آنجايي كه اكثر مشكلات زوجين مربوط به ارتباط آنها به صورت كلامي و غير كلامي است، از آموزش اين مهارت ها آغاز كرديم و از اين زوج خواستيم زماني كه با هم  مشكل پيدا مي كنند وارد بحث شديد و تشنجات هيجاني نشوند و با آن به صورت ماهرانه برخورد كنند .

وي عنوان داشت: آموزش مهارت كنترل خشم از ديگر آموزشهايي بود كه در جلسات مشاوره به اين زوج جوان ارایه شد و از هريك از آنان  خواسته شد كه بجاي ذره بين انداختن و تمركز بر رفتارهاي طرف مقابل بر اشتاهات خودشان متمركز شوند و سعي در رفع آنها كنند .

مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي استان اصفهان 

نظر دادن

تمام اطلاعات علامت گذاری شده با * را وارد نمایید. کدهای HTML مجاز نمی باشد.

پیشنهاد سردبیر

  • یادداشت
  • گفتگو

خبر خوان

پربازدیدترین اخبار

  • کل اخبار
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • فرهنگی

به ما اطمینان کنید

چون بر این رواق پنداری در خور عرضه شود و گونه ای سخن به میان آید که همه را نیک آید، پس بایستی آن عرضه را ثواب گرفت و چون محتسب بر احوال خود باشی، چراغ هدایت برگرفته ای و بدان راه ها که نا امن است، توانی گذر کردن. پس ابتدایی را محتسب و انتهایی را محتسب و همه و همه چون حساب کار خود گیرند، فعل نیک به انجام رسد، که حق نیز نیک بر احوال واقف است.

ما را دنبال کنید

قیمت ارز

قیمت طلا

قیمت سکه

اوقات شرعی

اذان صبح
طلوع خورشید
اذان ظهر
غروب خورشید
اذان مغرب

اطلاعات تماس