• جمعه 15 تير 1403
  • الجمعة 29 ذو الحجة 1445
  • Friday 05 July 2024
اخبار برگزیده

رسید و ارسال بیش از 65 میلیارد لیتر نفت خام و فرآورده های نفتی توسط منطقه اصفهان

   05 ارديبهشت 1401  92
احتساب - منطقه اصفهان طی سال 1400 بالغ بر 65 میلیارد و 899 میلیون لیتر نفت خام و فرآورده های نفتی به مبادی مصرف انتقال داده است.

به گزارش کیاست به نقل از روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران ـ منطقه اصفهان، مهندس حشمت اله امیری معاون عملیات منطقهبا اعلام خبر فوق گفت: منطقه اصفهان ظرفیت انتقال، در حدود ۴۰درصد نفت خام مورد نیاز پالایشگاه های کشور، از میادین نفتی مارون واقع در امیدیه استان خوزستان به پالایشگاه اصفهان و بخشی از خوراک مورد نیاز پالایشگاه های تهران و تبریز را دارد.

وی با اشاره به رقم ثبت شده سال گذشته در دریافت و ارسال مواد نفتی، اضافه کرد: بیش از 28 میلیارد و 333 میلیون لیتر نفت خام از مناطق نفت خیز جنوب دریافت و به اصفهان ارسال شد که از این مقدار بالغ بر 19 میلیارد و 543 میلیون لیتر نفت خام به پالایشگاه اصفهان تحویل داده شده است و همچنین بیش از 8 میلیارد و 691 لیتر نفت خام مازاد بر نیاز این پالایشگاه به منطقه تهران ارسال شد.

مهندس امیری در رابطه با آمار دریافت و ارسال فرآورده های نفتی از طریق خطوط لوله این منطقه گفت: طی سال گذشته میزان 9 میلیارد و 331 میلیون لیتر انواع فرآورده های نفتی شامل؛ بنزین سوپر، بنزین یورو4، نفت گاز، نفت گاز یورو4، نفت سفید و ... از انبار نفت شهید محمد منتظری و خطوط ورودی از منطقه جنوبشرق کشور و سایر خطوط حوزه استحفاظی جهت استفاده در مبادی مصرف رسید و ارسال شد.

وی در پایان تأکید کرد: انتقال ایمن و پایدار این حجم عظیم مواد نفتی تنها با همکاری و همدلی نیروهای متخصص و متعهد منطقه میسر شده است.

گفتنی است منطقه اصفهان یکی از مناطق 12 گانه شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران می باشد که گستره عملیاتی آن با ۸مرکز انتقال نفت و 2 تأسیسات انتهایی و بیش از یکهزار و ۱۰۰کیلومتر خطوط انتقال مواد نفتی و 27 ایستگاه مخابراتی صنعتی در 3 استان خوزستان، چهارمحال و بختیاری و اصفهان است.

نظر دادن

تمام اطلاعات علامت گذاری شده با * را وارد نمایید. کدهای HTML مجاز نمی باشد.

پیشنهاد سردبیر

  • یادداشت
  • گفتگو

خبر خوان

پربازدیدترین اخبار

  • کل اخبار
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • فرهنگی

به ما اطمینان کنید

چون بر این رواق پنداری در خور عرضه شود و گونه ای سخن به میان آید که همه را نیک آید، پس بایستی آن عرضه را ثواب گرفت و چون محتسب بر احوال خود باشی، چراغ هدایت برگرفته ای و بدان راه ها که نا امن است، توانی گذر کردن. پس ابتدایی را محتسب و انتهایی را محتسب و همه و همه چون حساب کار خود گیرند، فعل نیک به انجام رسد، که حق نیز نیک بر احوال واقف است.

ما را دنبال کنید

قیمت ارز

قیمت طلا

قیمت سکه

اوقات شرعی

اذان صبح
طلوع خورشید
اذان ظهر
غروب خورشید
اذان مغرب

اطلاعات تماس