• دوشنبه 11 تير 1403
  • الإثنين 25 ذو الحجة 1445
  • Monday 01 July 2024
فرهنگی

این کجا و آن کجا؛

صدا و سیما به دنبال درآمدزایی و شبکه جم حامی کالای ایرانی!

   05 مهر 1395  409

احتساب - در حالی شبکه جم از کالای ایرانی حمایت می کند که تولید کنندگان داخلی برای تبلیغ محصولات خود زیر بار هزینه تبلیغات در شبکه های مختلف صدا و سیما می روند. آنها برای معرفی خود و ترغیب مشتری برای خرید محصولاتشان مبالغ زیادی را صرف تبلیغات تلویزیونی می کنند و نسبت به این مساله گله مندند.

مسوولان دولتی هر بار از حمایت کالای ایرانی سخنانی به میان می آورند اما در عمل کاری برای تحقق یافتن این امر انجام نمی دهند. از سوی دیگر با وجود تاکیدات فراوان نسبت به حمایت از تولید داخلی با هدف رونق اقتصادی و خروج از رکود هیچ حمایتی از این بخش نکرده و امتیازاتی را برای تولیدکنندگان در نظر نمی گیرند. 

این روزها یکی از داغترین بحثها در حوزه تبلیغات بر سر رقابت میان شبکه‌های صدا و سیمای ایران و شبکه های ایرانی ماهواره ای است. اینکه شبکه های داخلی بیننده بیشتری دارند یا شبکه های ماهواره ای. جذابیت برنامه های کدام بیشتر است و حتی اینکه تبلیغات در ماهواره پربازده تر است یا در صدا و سیما. این سوالها و محدودیتهایی که با تبلیغ کردن در شبکه های ماهواره ای برای صاحبان برندها بوجود میاد، همه و همه حسابی فکر صاحبین برند و کسب و کار و مشاورین تبلیغاتی رو مشغول کرده. راستی نظر شما در مورد این سوالات چیه؟ شما بیشتر بیننده کدام هستید؟

در پی همین بحثها و گویا به تازگی تبلیغی در سری شبکه های جم دیده شده، یکبرند قدیمی ایرانی با سابقه چند ده ساله در شبکه ماهواره ای جم.تبلیغی کاملا متفاوت با تعداد پخش قابل توجه. تیزری تبلیغاتی از نرم کننده لطیفه در شبکه جم.

این محصول دو تیزر در شبکه جم دارد که بازیگر خانومی در آنها نقش آفرینی میکند که در ذهن ایرانیها در کنار یک برند قدیمی ایرانی قابل تصور نیست. (عمق فاجعه آنجایی است که حتی آپارات اجازه به بارگذاری تیزر نمیده) جالب اینجاست که در تصویر آخر دقیقا محصول نرم کننده لطیفه با همان شمایل و برچسب شرکت پاکرخ و به فارسی به نمایش درمیاد. حالا فارغ از این بحث که چه عواقب جانبی احتمالی این تبلیغ میتواند برای پاکرخ داشته باشد یا نداشته باشد، مشتاقیم با شما در چند حوزه پیرامون این تبلیغ داشته باشیم.

اولاز همه اینکه آیا شما به عنوان کسی که این برند رو سالهاست میشناسید و خصوصا خانمها که استفاده میکردند یا میکنن، با دیدن احتمالی این تیزر در یک شبکه ماهواره ای به زبان ترکی استانبولی یا انگلیسی اون هم با کاراکتری غیر منتظره چه حسی بهتون دست داد؟ جایگاه این برند در ذهن شما ارتقا یافت یا خدشه دار شد؟

دوماینکه نظر شما بطور کلی در خصوص تبلیغات در شبکه های ماهواره چیه و آیا فکر می کنید این تبلیغات بازده ای بیشتری نسبت به تبلیغات در تلویزیون ایران دارند؟ شما اگر صاحب کسب و کاری بودید کدامیک رو انتخاب میکردید؟ آینده این تبلیغات رو نسبت تبلیغات صدا و سیما چگونه می بینید؟

سوماینکه کیفیت تبلیغات ماهواره البته آنهایی که در شبکه های با کیفیت پخش میشوند و قابل قبول هستند مثل شبکه های جم و... را چطور می بینید؟ ذهنیت شما در خصوص برندها و محصولاتی که در این شبکه ها می بینید چطور است؟ آیا اعتماد کافی در شما ایجاد می کنند؟

شاید صدا و سیمای ایران با توجه به محبوبیت شبکه های ماهواره کمی تحریک بشود و رقم تعرفه های خودش را کاهش بدهد سال گذشته در کمال ناباوری تعرفه های ۹۴ با افزایش دو برابری ارایه شد، برای مثال تعرفه خام بهترین ساعت های پخش تیزر ثانیه ای ۷/۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده بود، امسال چطور بود را باید از "..." پرسید.

نظر دادن

تمام اطلاعات علامت گذاری شده با * را وارد نمایید. کدهای HTML مجاز نمی باشد.

پیشنهاد سردبیر

  • یادداشت
  • گفتگو

خبر خوان

پربازدیدترین اخبار

  • کل اخبار
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • فرهنگی

به ما اطمینان کنید

چون بر این رواق پنداری در خور عرضه شود و گونه ای سخن به میان آید که همه را نیک آید، پس بایستی آن عرضه را ثواب گرفت و چون محتسب بر احوال خود باشی، چراغ هدایت برگرفته ای و بدان راه ها که نا امن است، توانی گذر کردن. پس ابتدایی را محتسب و انتهایی را محتسب و همه و همه چون حساب کار خود گیرند، فعل نیک به انجام رسد، که حق نیز نیک بر احوال واقف است.

ما را دنبال کنید

قیمت ارز

قیمت طلا

قیمت سکه

اوقات شرعی

اذان صبح
طلوع خورشید
اذان ظهر
غروب خورشید
اذان مغرب

اطلاعات تماس