• پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
  • الخميس 24 شوال 1445
  • Thursday 02 May 2024
اقتصادی

ظرفيت اشتغال يك هزار نفر در راه آهن آستارا

   11 ارديبهشت 1398  232

نماينده مردم آستارا در مجلس شوراي اسلامي گفت: بارانداز طرح راه آهن آستارا ظرفيت اشتغال يك هزار نفر را دارد و اين طرح مهم اقتصادي سال آينده به بهره برداري خواهد رسيد.

به گزارش خبرنگار ايرنا ولي داداشي روز چهارشنبه در آئين تجليل از معلمان نمونه آستارا در سالن انقلاب اين شهرستان افزود: بارانداز راه آهن آستارا با 60 ميليون دلار سرمايه گذاري خارجي ساخته مي شود و اولويت اشتغال در اين طرح با افراد بومي شهرستان است.

وي بيان كرد: در روزهاي آينده با سفر رئيس جمهوري كشور آذربايجان به تهران گذر مرزي 45 كيلومتر با حذف رواديد براي مرزنشينان آستارا پيگيري خواهد شد و در اين رابطه رايزني هاي مقدماتي صورت گرفته است.

وي مشكل آب شرب را در روستاهاي شهرستان آستارا يك معضل دانست و گفت: براي احداث سد لاستيكي ملاهادي 180 ميليارد ريال اعتبار اختصاص يافته و با بهره‌برداري از سد لاستيكي، 80 درصد مشكل آب شرب آستارا و لوندويل برطرف خواهد شد و اين طرح سال آينده به بهره برداري خواهد رسيد.
داداشي با اشاره به طرح تعريض جاده آستارا به اردبيل افزود: اين طرح نيازمند 20 هزار ميليارد ريال اعتبار است و فاز اول آن با 200 ميليارد ريال اعتبار تا روستاي بهارستان به طول 12 كيلومتر در سال آينده به بهره برداري خواهد رسيد.

نماينده مردم آستارا در مجلس شوراي اسلامي اظهار كرد: تا پايان سال جاري بيمارستان 132 تختخوابي اين شهرستان مجهز به دستگاه هاي سي تي اسكن و ام آر آي خواهد شد و بيمارستان 20 تختخوابي لوندويل نيز با مشاركت بنياد علوي به بهره برداري خواهد رسيد.

وي يكي از مهمترين مشكلات روستانشينان مناطق سخت گذر حيران آستارا را نبود گاز عنوان كرد و ادامه داد: خوشبختانه با اختصاص اعتبار لازم تعدادي از روستاها از نعمت گاز برخوردار هستند و به برخي از آنها ظرف يك سال آينده گازرساني خواهد شد.

شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعيت و 62 روستا در منتهي اليه غرب استان گيلان و همسايگي جمهوري آذربايجان قرار دارد

نظر دادن

تمام اطلاعات علامت گذاری شده با * را وارد نمایید. کدهای HTML مجاز نمی باشد.

پربازدیدترین اخبار

آخرین اخبار

  • کل اخبار
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • فرهنگی

به ما اطمینان کنید

چون بر این رواق پنداری در خور عرضه شود و گونه ای سخن به میان آید که همه را نیک آید، پس بایستی آن عرضه را ثواب گرفت و چون محتسب بر احوال خود باشی، چراغ هدایت برگرفته ای و بدان راه ها که نا امن است، توانی گذر کردن. پس ابتدایی را محتسب و انتهایی را محتسب و همه و همه چون حساب کار خود گیرند، فعل نیک به انجام رسد، که حق نیز نیک بر احوال واقف است.

ما را دنبال کنید

اوقات شرعی

اذان صبح
طلوع خورشید
اذان ظهر
غروب خورشید
اذان مغرب

اطلاعات تماس