• چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403
  • الأربعاء 23 شوال 1445
  • Wednesday 01 May 2024
اخبار برگزیده

شهردار اصفهان:

نوجوانان برای اجرای طرح شهر کودک و نوجوانان ایده پردازی کنند

   12 آذر 1401  1403

احتساب – کیاست - شهردار اصفهان گفت: اجرای طرح شهر کودک و نوجوانان یا دهکده نوجوان در آخرین میز فرهنگ شهرداری مطرح و برای اجرای آن تصمیم گیری شد، لذا از نوجوانان شهر می‌خواهیم که در این خصوص ایده پردازی کنند.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، علی قاسم‌زاده روز 11 آذرماه با حضور در برنامه «نشست نوجوانان نصف جهانی با مسئولان شهری» به سوالات نوجوانان درخصوص برخی از مسائل حوزه شهر پاسخ داد.

او با تأکید بر اینکه معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان مقدمات برگزاری جلسه‌ای با حضور دانش‌آموزان و نمایندگان مجلس را فراهم کند، گفت: مدیریت شهری تا حد توان فضا را برای حضور و فعالیت نوجوانان در عرصه مسایل شهری باز کرده است.

خریداری اتوبوس و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهر، فعال‌سازی پویش هوای پاک و کاهش مدت انتظار در ایستگاه‌های اتوبوس به 5 دقیقه از موضوعاتی بود که او به گفتگو درباره آنها با نوجوانان پرداخت.

شهردار اصفهان با تأکید بر اینکه شهرداری به دنبال تعریف فضاهای جدید برای حضور بانوان و دختران در شهر است، خبر داد: در بودجه ۱۴۰۲ برای احداث چنین فضاهایی ارقامی پیش‌بینی می‌شود، لذا اگر دانش‌آموزان ایده‌ای در این زمینه دارند در اختیار مدیریت شهری قرار دهند.

اجرای طرح شهر کودک و نوجوانان یا دهکده نوجوان موضوع دیگری بود که او با نوجوانان در میان گذاشت و گفت: در آخرین میز فرهنگ شهرداری برای اجرای این طرح تصمیم گرفتیم و از نوجوانان شهر نیز می‌خواهیم که در این خصوص ایده پردازی کنند.

قاسم‌زاده بر ضرورت ایجاد فضایی برای گفت‌وگوی آزاد نوجوانان تأکید کرد و افزود: به عنوان شهردار اصفهان از این اقدام پشتیبانی می‌کنم و امیدوارم سازوکار آن طی مشورت با نوجوانان فراهم شود.

نقش شهرداری در جشنواره فیلم کودک پررنگ می‌شود

معاون فرهنگی شهرداری اصفهان نیز خبر داد: برگزاری نشست بی‌واسطه با مسئولان شهری مطمئناً ادامه خواهد داشت و نوجوانان می‌توانند پیشنهادات خود مبنی بر اینکه تمایل دارند با کدام مدیر شهری گفت‌وگو کنند را اعلام کنند.

مجتبی شاهمرادی ضمن ارائه توضیحاتی درباره ظرفیت فرهنگسرای رسانه جهت برگزاری دوره‌های آموزشی و توانمندسازی در حوزه خبر و رسانه، از نوجوانان خواست تا ایده‌های خود درباره معضل خاطره نویسی و شعارنویسی روی صندلی‌های اتوبوس و مکان‌های عمومی و آثار تاریخی را ارائه دهند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان همچنین از تلاش برای افزایش نقش شهرداری در برگزاری جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان خبر داد.

او واگذاری اداره مجموعه‌های شهرداری به نهادهای فرهنگی را رویکرد اصلی در این دوره مدیریت شهری دانست و با اشاره به تجهیز کتابخانه‌ها به کتاب‌های کمک‌‌درسی مورد نیاز نوجوانان برای شرکت در کنکور گفت: در این دوره تلاش شده است که توجه خاصی به کتابخانه‌ها شود، اما این سیاست وجود دارد که منابع شهرداری را به کتاب‌های کمک درسی اختصاص ندهیم چرا که کتاب‌های کمک درسی مادام در حال تغییر بوده و به نوعی منابع و سرمایه‌های شهروندان از بین می‌رود.

تشکیل اتاق فکر برای نوجوانان

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان هم گفت: بسیار تمایل داریم صحبت‌های نسل جوان را بشنویم و درصدد رفع مشکلات، انتظارات و مطالبات آن‌ها باشیم.

مصطفی نباتی‌نژاد افزود: در زمان نوجوانی تمایل به برگزاری نشست‌هایی با مسئولان شهری داشتیم که کمتر برگزار می‌شد، اما امروز سعی کردیم این نشست‌ها گامی در مسیر تحقق اهداف و انتظارات نوجوانان باشد.

او خاطرنشان کرد: سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری اصفهان به شدت علاقه‌مند به فعالیت برای نسل نوجوان است و در این راستا اعتباراتی نیز در نظر گرفته است.

این عضو شورای اسلامی شهر خبر داد: مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر آمادگی دارد اتاق فکری برای نوجوانان شهر تشکیل دهد تا با یکدیگر پیرامون یافتن راهکارها صحبت کنیم، زیرا در شورا هدف اصلی برداشتن فاصله‌ها و گسست‌ها است.

او با اشاره به راه‌اندازی باشگاه شهراندیشان در راستای جذب مشارکت فکری آحاد مردم گفت: جامعه مخاطب این باشگاه افرادی هستند که دغدغه رفع معضلات شهری را دارند.

نظر دادن

تمام اطلاعات علامت گذاری شده با * را وارد نمایید. کدهای HTML مجاز نمی باشد.

پربازدیدترین اخبار

آخرین اخبار

  • کل اخبار
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • فرهنگی

به ما اطمینان کنید

چون بر این رواق پنداری در خور عرضه شود و گونه ای سخن به میان آید که همه را نیک آید، پس بایستی آن عرضه را ثواب گرفت و چون محتسب بر احوال خود باشی، چراغ هدایت برگرفته ای و بدان راه ها که نا امن است، توانی گذر کردن. پس ابتدایی را محتسب و انتهایی را محتسب و همه و همه چون حساب کار خود گیرند، فعل نیک به انجام رسد، که حق نیز نیک بر احوال واقف است.

ما را دنبال کنید

اوقات شرعی

اذان صبح
طلوع خورشید
اذان ظهر
غروب خورشید
اذان مغرب

اطلاعات تماس