• چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403
  • الأربعاء 23 شوال 1445
  • Wednesday 01 May 2024
فرهنگی

دیدار مدیرکل جدید و اعضای شورای مدیران کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان با امام جمعه اصفهان

در حکومت اسلامی نباید فاصله طبقاتی و سطح زندگی مردم و مسوولان زیاد باشد!

   18 اسفند 1394  336

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت : در حکومت اسلامی نباید فاصله طبقاتی و سطح زندگی مردم و مسوولان زیاد بوده و تلاش همگان باید بر این باشد که این فاصله ها کم شده تا جایی که هیچ نیازمندی در جامعه وجود نداشته باشد.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار مدیرکل جدید و اعضای شورای مدیران کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان گفت: اهمیت رسیدگی به فقرا و نیازمندان آنقدر زیاد است که ۲۲ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و به فرمان حضرت امام خمینی (ره) کمیته امداد تشکیل شد و تأسیس این نهاد تأسیس علی التقوی بود و خدمت در راه خدا.

امام جمعه اصفهان با اشاره به پایه گذاری این کمیته به فرمان امام راحل (ره) افزود: این نهاد انقلابی و مردمی با تلاش افرادی دلسوز و متدین راه اندازی و خوشبختانه تاکنون با روش های خوب و اسلامی فعالیت کرده است.

وی رسیدگی به فقرا و نیازمندان توسط ائمه معصومین (علیهم السلام) و بویژه امیرالمومنین حضرت علی (علیه السلام) را یادآور شده و خاطر نشان کرد: با دقت در زندگی و روش آن حضرت درمی یابیم که رسیدگی به نیازمندان چنان مهم است که ایشان شخصاً امور نیازمندان را پیگیری می نمودند.

آیت الله طباطبایی نژاد تصریح کرد: در حکومت اسلامی نباید فاصله طبقاتی و سطح زندگی مردم و مسوولان زیاد بوده و تلاش همگان باید بر این باشد که این فاصله ها کم شده تا جایی که هیچ نیازمندی در جامعه وجود نداشته باشد.

وی ضمن تجلیل از فعالیت های کمیته امداد و امدادگران در جهت رفع فقر و محرومیت از جامعه اضافه کرد: در دین مبین اسلام بجای تأمین زندگی نیازمندان بر بی نیاز کردن فقرا تأکید شده است و به حمدالله ورود کمیته امداد در کارآفرینی برای نیازمندان خوب بوده و باید تقویت شود تا فرد نیازمند بتواند از دسترنج خودش استفاده و زندگی خود را اداره کند.

عضو خبرگان رهبری در ادامه وجود خیرین نیکوکار و خیریه های فراوان در استان را نشانه وجود فرهنگ نیکوکاری و و گشاده دستی در بین مردم این استان دانسته و افزود: کمیته امداد بایستی با ارتباط برقرار کردن با خیرین و خیریه ها از پتانسیل ایشان برای کمک رسانی بیشتر به نیازمندان تلاش کند.

در ابتدای این دیدار مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان در سخنانی گفت: بر خود واجب می دانم که شکرگزار درگاه الهی باشم که توفیق خدمت در این نهاد مقدس را به من عنایت فرمود.

حمیدرضا شیران با اشاره به دیدگاه و نگاه کلان حضرت امام خمینی (ره) درتأسیس کمیته امداد و رسیدگی به محرومان و نیازمندان افزود: بایستی با رعایت عزت نفس و حفظ کرامت خانواده های تحت حمایت و نیازمندان و با نگاهی انقلابی در خدمت رسانی هرچه بیشتر به نیازمندان تلاش کنیم.

وی ضمن تقدیر و تشکر از حمایت های همیشگی امام جمعه اصفهان از کمیته امداد ابراز امیدواری کرد این حمایت ها همچنان ادامه یابد.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان توجه ویژه برتوانمندی فکری، فرهنگی و مالی نیازمندان را از برنامه های اصلی کمیته امداد عنوان کرده و افزود: سعی خواهیم کرد با تعامل ویژه با حوزه های علمیه و موسسات فرهنگی بر غنای بیشتر فرهنگی خانواده های تحت حمایت بیفزاییم.

نظر دادن

تمام اطلاعات علامت گذاری شده با * را وارد نمایید. کدهای HTML مجاز نمی باشد.

پربازدیدترین اخبار

آخرین اخبار

  • کل اخبار
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • فرهنگی

به ما اطمینان کنید

چون بر این رواق پنداری در خور عرضه شود و گونه ای سخن به میان آید که همه را نیک آید، پس بایستی آن عرضه را ثواب گرفت و چون محتسب بر احوال خود باشی، چراغ هدایت برگرفته ای و بدان راه ها که نا امن است، توانی گذر کردن. پس ابتدایی را محتسب و انتهایی را محتسب و همه و همه چون حساب کار خود گیرند، فعل نیک به انجام رسد، که حق نیز نیک بر احوال واقف است.

ما را دنبال کنید

اوقات شرعی

اذان صبح
طلوع خورشید
اذان ظهر
غروب خورشید
اذان مغرب

اطلاعات تماس