• پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
  • الخميس 9 ذو القعدة 1445
  • Thursday 16 May 2024
ایثار و شهادت

برای وحدت؛

خود را از چشم ها نیندازید!

   28 فروردين 1399  12239

احتساب - این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید- وقتی تروریست ها اتومبیل قهرمان مبارزه با تروریسم را هدف قرار دادند، جامعه ایرانی و امت اسلامی در سراسر ایران و نقاط بسیاری از جغرافیای جهان اسلام به سوگواری پرداختند، همایش ها، نشست ها و راهپیمایی های زیادی برگزار کردند تا جایی که می توان گفت، کمتر موضوعی در دهه های اخیر توانسته بود میان مسلمانان چنین وحدت ایجاد کند.

به درستی سپهبد شهید قاسم سلیمانی همانگونه که خود را سرباز ولایت و مردم ایران می خواند، سرباز وحدت هم بود، وحدتی که از راستی خواهی، صداقت و منش والایش سرچشمه می گرفت و در مسیر احیای ارزش های اسلامی ملت ایران، قلوب مومنان را به هم نزدیک می کرد.

هیچ کسی نمی تواند منکر تاثیر عمیق این پیام وحدت بخش بر روح و جان جامعه ایرانی و امت اسلامی باشد، تاثیری که بخش کوچکی از آن در تشییع جنازه میلیونی سرباز وحدت دیده شد و در آینده نیز بیشتر و بیشتر خواهد شد، با این همه گویا همیشه باید کسانی باشند که بر سر شاخ بن ببرند، مانند شوالیه هایی کاغذی که شمشیرهای خود را تنها برای زخم زدن بر تن دوستان بیرون می کشند، پهلوان پنبه هایی که با جلب حمایت 24 ارگان، کارخانه و نهاد عمومی و شهری، توانایی پر کردن یک سالن 40 نفره را هم ندارند.

این شوالیه های کاغذی را می شود در میادین خالی از دشمن، سوار بر اسب هایی از جنس شبه رسانه در حال فتح سنگرهای خودی دید، به شهامتشان دست مریزاد گفت و برای سلامتی تن های نا نژندشان، آرزوی های دراز داشت ولی می توان چشم ها را بر صندلی های خالی و دل های خالی تر از آنها هم بست؟

چگونه برگزارکنندگان این همایش نتواسته اند از میان 24 حامی خود، حداقل یک نفر بیشتر را به جمع تقریبا 30 نفر حاضر در همایش سرباز وحدت بیفزایند اما خود را ذیل کلمه وحدت تعریف کرده و در پی خدمت به این مفهوم والا هستند؟

تصاویر منتشر شده از رویداد مزبور اگر تحت هر نام دیگری بود، این چنین آتش بر دل نمی افروخت، اما قرار گرفتن نام پهلوانی که از ورای چشمان پر رمز و رازش، از اسطورگی فراتر می رود، بر تارک رخدادی که اندازه اش هیچ سنخیتی با بزرگی نام و نشان سلیمانی ندارد، آتش را به جان دوستداران او می اندازد.

به راستی چه نسبتی باید میان همدلان این جان فدای ولایت با کسانی برقرار کرد که به نام وحدت همایش برگزار می کنند اما تنها کام خود را می جویند، چگونه می توان قسم برادری آنانی را باور کرد که باورهای جمع دلسوختان نظام، انقلاب و شهیدانش را به کناری نهاده اند و رسم سلیمانی را نادیده گرفته اند.

شاید با نگاهی خوش بینانه بتوان برگزاری کم فروغ همایش سرباز وحدت را در ناآگاهی و اشتباهات فردی یا ناخواسته برگزارکنندگان این رویداد جستجو کرد اما نمی توان از تاثیرات منفی تصاویر منتشر شده و احتمال مستمسک قرار گرفتن آنها توسط دشمنان اسلام، انقلاب و ایران، چشم پوشی کرد، نمی شود از بازخواهی و پرسشگری نسبت به هزینه های صورت گرفته و صورت حساب سنگینی که حامیان 24 گانه رویداد سرباز وحدت باید متحمل شوند، رو برگرداند.

به جاست اگر دوستان مذکور، پاسخ یا دلیلی قانع کننده برای احساسات جریحه دار شده امت ولایت مدار دارند، سریع تر در مقام پاسخگویی برآیند و بیش از این خود را از چشم دلسوخته های انقلاب نیندازند!!!

نظر دادن

تمام اطلاعات علامت گذاری شده با * را وارد نمایید. کدهای HTML مجاز نمی باشد.

آخرین مطالب

  • یادداشت
  • گفتگو

پربازدیدترین اخبار

  • کل اخبار
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • فرهنگی

به ما اطمینان کنید

چون بر این رواق پنداری در خور عرضه شود و گونه ای سخن به میان آید که همه را نیک آید، پس بایستی آن عرضه را ثواب گرفت و چون محتسب بر احوال خود باشی، چراغ هدایت برگرفته ای و بدان راه ها که نا امن است، توانی گذر کردن. پس ابتدایی را محتسب و انتهایی را محتسب و همه و همه چون حساب کار خود گیرند، فعل نیک به انجام رسد، که حق نیز نیک بر احوال واقف است.

ما را دنبال کنید

اوقات شرعی

اذان صبح
طلوع خورشید
اذان ظهر
غروب خورشید
اذان مغرب

اطلاعات تماس