• چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403
  • الأربعاء 23 شوال 1445
  • Wednesday 01 May 2024
یادداشت

سعید خادمی پور، مدیر روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس به مناسبت فرا رسیدن 27 اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی؛

برندسازی، آرمان اصلی یک روابط عمومی موفق

   27 ارديبهشت 1400  1723
احتساب - امروزه بدون تبلیغات، سازمان‌ها هر قدر هم که توانمند باشند، نمی‌توانند این توانمندی‌ها را به جامعه، مشتریان و مسوولان نشان دهند و اهداف خود را به پیش ببرند. سازمان‌ها برای شناساندن نقاط قوت و توانمندی‌های خود به جامعه و مشتریان نیازمند تریبون‌های قوی و افرادی هستند که بتوانند از یک سو این توانمندی‌ها را در سریع‌ترین زمان ممکن و به شکل کامل به جامعه هدف انتقال دهند و از سوی دیگر، نیازهای مشتریان را نیز برای سازمان بازگو کنند. در واقع این روابط عمومی‌ها هستند که تریبون سازمان‌ها محسوب می‌شوند و می‌توانند بخشی از اهداف درون سازمان را بیرون از آن محقق کنند. البته باید روابط عمومی‌ها را پلی دوسویه خواند چرا که پیوند مستحکم میان برون و درون سازمان تنها توسط روابط عمومی رقم می‌خورد و این پیوند با توجه به سازوکارهای تعریف‌شده از سوی روابط عمومی گسترش یافته و می‌تواند کل جامعه را در بر گیرد.روابط عمومی می‌تواند نیازهای اساسی شرکت را به مسایل مختلف با دیگر سازمان‌ها، جامعه و رسانه‌ها مطرح کند و از این طریق نیازها پیگیری و با ارایه راه‌حل‌هایی از سوی سازمان‌ها، جامعه و رسانه‌ها، به پیشبرد اهداف سازمان کمک می‌شود. تریبون روابط عمومی می‌تواند بلندگویی برای بیان چالش‌های سازمان و رساندن آن از طریق رسانه‌ها به گوش مسوولان باشد.نشان دادن وجوه مثبت یک سازمان به جامعه‌ی بیرونی و تلاش در راستای انعکاس نقاط ضعف به مدیران مجموعه، تنها از عهده‌ی یک روابط عمومی موفق برمی‌آید؛ بنابراین روابط عمومی یک برندساز سازمان است و می‌تواند بهترین وجه سازمان را به بیرون انتقال دهد و برندسازی کند.یکی از مهم‌ترین نقاط ضعف سازمان‌ها در کشور ما عدم شناخت از جایگاه روابط عمومی، عدم استفاده از افراد خبره در این حوزه و عدم توجه روابط عمومی‌ها به وظیفه ذاتی خود یعنی برندسازی است. هر چند که در سال‌های اخیر تلاش‌هایی برای احیای چهره جایگاه روابط عمومی در سازمان‌های مختلف کشور برداشته شده است اما حوزه روابط عمومی تا رسیدن به جایگاه اصلی خود فاصله دارد که این فاصله می‌تواند با کسب مستمر دانش هم به‌صورت آکادمیک و هم به‌صورت تجربی به دست آید.

نظر دادن

تمام اطلاعات علامت گذاری شده با * را وارد نمایید. کدهای HTML مجاز نمی باشد.

پربازدیدترین اخبار

آخرین اخبار

  • کل اخبار
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • فرهنگی

به ما اطمینان کنید

چون بر این رواق پنداری در خور عرضه شود و گونه ای سخن به میان آید که همه را نیک آید، پس بایستی آن عرضه را ثواب گرفت و چون محتسب بر احوال خود باشی، چراغ هدایت برگرفته ای و بدان راه ها که نا امن است، توانی گذر کردن. پس ابتدایی را محتسب و انتهایی را محتسب و همه و همه چون حساب کار خود گیرند، فعل نیک به انجام رسد، که حق نیز نیک بر احوال واقف است.

ما را دنبال کنید

اوقات شرعی

اذان صبح
طلوع خورشید
اذان ظهر
غروب خورشید
اذان مغرب

اطلاعات تماس