• جمعه 28 ارديبهشت 1403
  • الجمعة 10 ذو القعدة 1445
  • Friday 17 May 2024
اخبار برگزیده

کاهش خاموشی ها با رعایت الگوی مصرف انرژی

   23 خرداد 1401  152

احتساب – کیاست - در نشست رسانه ای ستاد عملیاتی مدیریت و گذر از پیک 1401 که با حضور معاون فروش و خدمات مشترکان و مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق اصفهان برگزار شد، مدیریت مصرف برق در بخش های اداری، خانگی و صنایع با توجه به شروع پیک مصرف از15 خردادتا15مردادماه تشریح گردید.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق اصفهان با اشاره به اینکه براساس مصوبه هیات وزیران که در18 اردیبهشت ماه امسال برای مدیریت مصرف برق به شرکت های توزیع برق ابلاغ شد ، برای جلوگیری از خاموشی در بخش های خانگی و تجاری سقف مصرف برای صنایع، کشاورزی و خانگی مشخص گردید افزودتمامی تلاش مان این است که مانند سال قبل خاموشی ها به بخش خانگی و تجاری نرسد.

جنتیان، معاون فروش و خدمات مشترکان توزیع برق اصفهان اعلام کرد: به تمام اداره ها اخطار مدیریت مصرف داده شده و چنانچه، الگوی مصرف را رعایت نکنند، برق آنها قطع می شود. وی افزود: طبق بند2 وزیران، بانک ها، نیروهای مسلح و همه دوایر دولتی موظفند 30درصد در وقت داری و 60درصد در ساعات غیراداری به صرف جویی برق خود اقدام کنند. زیرا، قطع انشعاب برای نهادهایی که همکاری نمی کنند، پیش بینی شده است.

وی افزود برنامه هایی تدوین شده است که در صنایع انرژی بر و شهرک های صنعتی محدودیت های ساعات فعالیت انجام شود.در همین زمینه شهرک های صنعتی یک روز برنامه خاموشی دارند که غالبا هم در روزهای جمعه است و صنایع نیز باید تعمیرات خود را در 3 ماه تعطیلات انجام دهند .

جنتیان ، تاکید کرد:همچنین ما از راه دور کلیه ادارت را پایش می کنیم و اگراداره ای دراین زمینه رعایت نکرد اخطار و سپس قطع خواهیم کرد .

جنتیان با اشاره به اینکه با بخش های پرمصرف خانگی، تجاری و صنعتی برخورد می کنیم، گفت: در صورت افزایش مصرف در ساعات پیک، پس از دو نوبت اخطار، در صورت ادامه مصرف بالا، برق آنها با حکم دادستانی قطع می شود. وی با انتقاد از عدم رعایت الگوی مصرف در بخش خانگی و تجاری، عدم آگاهی از ساعات پیک را مهمترین دلیل افزایش مصرف در ساعات پیک عنوان کرد.

پاداش شرکت توزیع برق!!!

باطنی مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق اصفهان افزود: مدیریت مصرف برق درصنایع کوچک با محوریت شرکت توزیع برق اصفهان و صنایع بزرگ با محوریت شرکت برق منطقه‌ای است در حوزه صنایع فولادی نیز باید گفت برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته تا این صنعت مشکلات کمبود برق نداشته باشد.

ایشان افزود: اگر مشترکان از الگوی مصرف خودشان 50 کیلووات کمتر برق مصرف کنند تقریبا به ازای هر کیلووات 500 تومان پاداش می‌گیرند که این پاداش در قبوض برق آن‌ها قابل مشاهده خواهد بود.

وی درباره میزان مصرف برق در معابر عمومی نیز گفت: قرار شده چراغ‌های روشنایی معابر یکی در میان روشن باشد تا هم در مصرف برق صرفه‌جویی شود و هم ایمنی و موارد مرتبط با آن تامین شود.

آیا امسال خاموشی داریم؟

مرسل صالحی، مدیردفترمدیریت مصرف شرکت توزیع برق اصفهان درباره اینکه آیا امسال خاموشی خواهیم داشت یا خیر، گفت: وقوع خاموشی بستگی به میزان رشد مصرف خواهد داشت و چنانچه، مدیریت مصرف رعایت گردد، احتمال وقوع خاموشی کاهش می یابد اما شرکت‌های توزیع شرایط مقابله با خاموشی‌ها را آماده کرده اند و سعی براین است که خاموشی نداشته باشیم.

او با اذعان به اینکه مدیریت مصرف در زمانی نهادینه می شود که فرهنگ سازی موفق داشته باشیم، گفت: با آغاز فصل پیک و افزایش دما، توجه به سرویس وسایل سرمایشی ازجمله کولرهای گازی و آبی را توصیه میکنیم. همچنین، در تعامل با شهرک های صنعتی، سازمان صمت و دیگر مراکز صنعتی، برنامه ریزی برای کنترل پیک و جابجایی یک روزکاری با جمعه و دریافت پاداش در مقابل آن توصیه شده است. چنانچه، سال گذشته، 17میلیارد تومان پاداش پرداخت کردیم.

همچنین مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق اصفهان، با بیان اینکه تاکنون در بخش خانگی ، تجاری و شهری هیچ خاموشی نداشتیم اما لازم است مدیریت مصرف برق انجام شود گفتهمه شهرک‌های صنعتی در راستای مدیریت مصرف برق باید یک روز کاری در هفته را به روز جمعه منتقل کنند و از ساعت 11 صبح تا 11 شب مدیریت مصرف برق داشته باشند.

نظر دادن

تمام اطلاعات علامت گذاری شده با * را وارد نمایید. کدهای HTML مجاز نمی باشد.

آخرین مطالب

  • یادداشت
  • گفتگو

پربازدیدترین اخبار

  • کل اخبار
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • فرهنگی

به ما اطمینان کنید

چون بر این رواق پنداری در خور عرضه شود و گونه ای سخن به میان آید که همه را نیک آید، پس بایستی آن عرضه را ثواب گرفت و چون محتسب بر احوال خود باشی، چراغ هدایت برگرفته ای و بدان راه ها که نا امن است، توانی گذر کردن. پس ابتدایی را محتسب و انتهایی را محتسب و همه و همه چون حساب کار خود گیرند، فعل نیک به انجام رسد، که حق نیز نیک بر احوال واقف است.

ما را دنبال کنید

اوقات شرعی

اذان صبح
طلوع خورشید
اذان ظهر
غروب خورشید
اذان مغرب

اطلاعات تماس