• جمعه 28 ارديبهشت 1403
  • الجمعة 10 ذو القعدة 1445
  • Friday 17 May 2024
اقتصادی

رئیس اتاق بازرگانی ایران: تلاطم های ارزی قابل پیش بینی بود

   11 ارديبهشت 1398  144

کیاست - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی ایران گفت: تلاطم های ارزی به عنوان یك موضوع اقتصادی در كشور قابل پیش بینی بود.

غلامحسین شافعی در حاشیه نشست هم اندیشی دیپلماسی اقتصادی و تجاری با فعالان اقتصادی خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نه تنها مشكلات ارزی قابل پیش بینی بود بلكه به دلیل انجام نشدن كار اصولی مقابله با این مساله مشكلات بیش از پیش بینی ها به وجود آورد.

وی افزود: یكی از سیاست های دولت در شرایط فعلی افزایش تعامل و مناسبات اقتصادی خارجی است و بخش خصوصی نیز از این سیاست پیروی می كند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و كشاورزی ایران اضافه كرد: باید با همین سیاست در شرایط محدودیت های فعلی به كمك افزایش مبادلات اقتصادی با همسایگان موانع رفع و كمبودها جبران شود.
وی با اشاره به موقعیت ویژه خراسان جنوبی موقعیت در مرز گفت: این وضع هم برای توسعه استان و هم برای رفع مشكلات كشور اهمیت دارد به همین منظور لازم است زیرساخت های خراسان جنوبی را با كشور افغانستان افزایش دهیم.

شافعی با بیان اینكه برخی زیرساخت های در مرز مشترك خراسان جنوبی و افغانستان نیاز به نوسازی و بهسازی دارد ادامه داد: علاوه بر آن بالا بردن گفت و گو و مذاكرات با طرف خارجی نیز باید افزایش یابد.
وی یادآور شد: موضوع مرزهای خراسان جنوبی با افغانستان از موضوعاتی مهمی است كه همواره مورد توجه بوده كه در همین رابطه رئیس جمهوری افغانستان با تبدیل شدن یزدان به مرز رسمی موافقت كرده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و كشاورزی ایران گفت: اما زیرساخت های مرز رسمی هنوز در یزدان آماده نیست و اتاق بازرگانی بیرجند تلاش فراوان انجام داده كه امیدواریم در ایجاد امكانات مرزی و مكانیزه كردن مرزهای خراسان جنوبی با افغانستان اقدامات اساسی صورت گیرد.

وی افزود: طرح مورد نظر استان خراسان جنوبی را اتاق بیرجند به اتاق ایران ارسال می كند و از این طریق اتاق بازرگانی در توسعه مبادلات مرزی و افزایش ظرفیت مرزها مشاركت فعال خواهد داشت.

شافعی با بیان اینكه مشكلات تجار خراسان جنوبی از مشكلات تجار در سایر نقاط كشور منفك نیست تصریح كرد: این استان در سطح كشور از لحاظ فضای كسب و كار درجه بالاتری دارد و امنیت سرمایه گذاری در خراسان جنوبی بالاست كه این موضوع از فرهنگ مردم نشات می گیرد.

وی با تاكید بر اینكه تجار با مشكلات عدیده و صدمات فراوان مواجه هستند گفت: اكثر این مشكلات از تصمیم های عجولانه و غیركارشناسی دولت است زیرا در این شرایط تحریم دولت به جای كمك موانع ایجاد می كند اما تلاش ها بر این است كه از این وضع جلوگیری شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و كشاورزی ایران یادآور شد: اتاق ایران بعد از خروج آمریكا از برجام پیش بینی های لازم را انجام داده و همه فعالان بخش خصوصی موضوعات را مكتوب به دولت ارایه كردند اما توجه به این نظرات در حد انتظار نبوده كه باعث ضایعاتی برای كشور شده است.

نظر دادن

تمام اطلاعات علامت گذاری شده با * را وارد نمایید. کدهای HTML مجاز نمی باشد.

آخرین مطالب

  • یادداشت
  • گفتگو

پربازدیدترین اخبار

  • کل اخبار
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • فرهنگی

به ما اطمینان کنید

چون بر این رواق پنداری در خور عرضه شود و گونه ای سخن به میان آید که همه را نیک آید، پس بایستی آن عرضه را ثواب گرفت و چون محتسب بر احوال خود باشی، چراغ هدایت برگرفته ای و بدان راه ها که نا امن است، توانی گذر کردن. پس ابتدایی را محتسب و انتهایی را محتسب و همه و همه چون حساب کار خود گیرند، فعل نیک به انجام رسد، که حق نیز نیک بر احوال واقف است.

ما را دنبال کنید

اوقات شرعی

اذان صبح
طلوع خورشید
اذان ظهر
غروب خورشید
اذان مغرب

اطلاعات تماس