• پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
  • الخميس 24 شوال 1445
  • Thursday 02 May 2024
اقتصادی

مدیرعامل منطقه سلفچگان قم:

رونق تولید راهكار نجات اقتصاد ملی است

   10 ارديبهشت 1398  82

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم گفت: موضوع رونق تولید، راهكار اصلی نجات اقتصاد ملی از فشارهای موجود است واگر میزان تولید كالاهای ایرانی با اصلاح فرهنگ مصرف مردم و رعایت استانداردها افزایش یابد، تحریم های دشمنان بی اثر خواهد شد.

سید مهدی علیزاده طباطبایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در طول سال های گذشته با فرهنگ سازی انجام شده، میزان استقبال مردم از كالاهای ایرانی افزایش پیدا كرده است كه برای ادامه یافتن این وضعیت و تحقق رونق تولید دركشور باید تولیدكنندگان داخلی بالا بردن سطح كیفی محصولاتشان را بیش از پیش در دستور كار خود قرار دهند.

وی افزود: اگر ما برای حمایت از محصولات ایرانی، درهای ورود كالاهای خارجی به كشور را ببندیم و از این طرف هم تولید كنندگان داخلی برای افزایش سطح كمی و كیفی محصولات خود اقدام نكنند، نمی توانیم به اهداف مورد نظر در مسیر تحقق موضوع رونق تولید دست یابیم، بنابراین حمایت از كالاهای ایرانی باید همراه با افزایش كیفیت و رعایت استانداردهای داخلی و بین المللی از سوی تولید كنندگان باشد.

وی ادامه داد: زمانی كه تولید داخل رونق یابد، فرصت های شغلی جدید در كشور ایجاد می شود اما اگر مردم به دنبال خرید كالاهای خارجی باشند نه رونقی در امر تولید ملی شكل می گیرد و نه می توان از این فرصت برای ایجاد فرصت های شغلی جدید استفاده كرد.

طباطبایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این كه مناطق ویژه اقتصادی برای كمك به موضوع رونق تولید ملی ایجاد شده اند، گفت: در مناطق ویژه اقتصادی تولید در اولویت است و همه امكانات برای توسعه آن به كار گرفته می شود و در همین رابطه بیش از 80 درصد فعالیت های اقتصادی شكل گرفته در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم نیز تولیدی است.

وی با اشاره به این كه هدف مناطق ویژه اقتصادی ایجاد تحرك در اقتصاد كشور است، بیان كرد: تفاوت مهم مناطق ویژه اقتصادی با مناطق آزاد نیز در همین است كه در مناطق ویژه اولویت با تولید است اما در مناطق آزاد بیشتر تجارت رونق دارد.

وی ادامه داد: با توجه به تسهیلات درنظر گرفته شده برای انجام فعالیت های اقتصادی در مناطق ویژه، هزینه تولید محصول در این مناطق پایین است و تولیدكنندگان و سرمایه گذاران داخلی می توانند كالای خود را با هزینه كمتر و سهولت بیشتری وارد بازار كنند.

نظر دادن

تمام اطلاعات علامت گذاری شده با * را وارد نمایید. کدهای HTML مجاز نمی باشد.

پربازدیدترین اخبار

آخرین اخبار

  • کل اخبار
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • فرهنگی

به ما اطمینان کنید

چون بر این رواق پنداری در خور عرضه شود و گونه ای سخن به میان آید که همه را نیک آید، پس بایستی آن عرضه را ثواب گرفت و چون محتسب بر احوال خود باشی، چراغ هدایت برگرفته ای و بدان راه ها که نا امن است، توانی گذر کردن. پس ابتدایی را محتسب و انتهایی را محتسب و همه و همه چون حساب کار خود گیرند، فعل نیک به انجام رسد، که حق نیز نیک بر احوال واقف است.

ما را دنبال کنید

اوقات شرعی

اذان صبح
طلوع خورشید
اذان ظهر
غروب خورشید
اذان مغرب

اطلاعات تماس