• چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403
  • الأربعاء 23 شوال 1445
  • Wednesday 01 May 2024
اجتماعی

دقيقه هاي زيبا مخصوص خانه ي شما

   13 مرداد 1395  211

دنياي مجازي و جاذبه هايش، او را هم از ما گرفته، اما او همچنان صبور و مهربان منتظر روزي است که برگرديم و دوستي مان را از سر بگيريم.

بهترين راه براي اطمينان از آينده ي فرزندتان اين است که او را عادت بدهيد، کتاب بخواند، انسان هاي اهل مطالعه از بسياري مشکلات دور هستند، اما با وجود دنياي مجازي، کتاب در حال کم رنگ شدن است و بايد از خانه هايمان شروع کنيم تا عادت به مطالعه آن هم باکتاب را دوباره به فرزندانمان برگردانيم.

بهترين زمان براي مطالعه را انتخاب کنيد
شما الگوي فرزندان تان هستيد و فرزندان آينه شما، بهتر است شما براي مطالعه تان برنامه ريزي کنيد و به طورکلي روزانه يک ساعت معين را به اين امر اختصاص دهيد.

در واقع مناسب ترين موقعيت براي مطالعه، زماني است که فرزندانتان در کنار شما هستند، هيچ گاه در زمان خواب و با کسالت مطالعه نکنيد، به نوعي مي توان گفت فرهنگ سازي در زمينه مطالعه در يک خانواده ايراني، زمينه افزايش فرهنگ خانواده فراهم مي کند.

مکاني خوب براي يادگيري خوبيها
ممکن است شما در حال حاضر نتوانسته باشيد بهترين مکان مطالعه را در محل زندگي خود پيدا کنيد، او وقتي شما را حين مطالعه در مکان مناسبي نمي بيند به نوعي موقعيت يابي اش را براي مطالعه از دست مي دهد، به نوعي مي توان گفت اين امر باعث مي شودکه او سردرگم شود.

شما نبايد در مکان هاي نامناسبي مثل سر ميز شام، مقابل تلويزيون، درحضور جمع يا درمهماني مطالعه اش را انجام دهيد، اين امر عادت هاي نامناسبي را در فرزندتان بوجود مي آورد.

در واقع با حضور در محيطي که تمرکز از بين نرود مي توان يک مطالعه مفيد داشت، شيوه اي که شما براي مطالعه تان تعيين مي کنيد، باعث مي شود فرزند شما الگوي مناسبي براي مطالعه اش داشته باشد.

کتاب نقشه زندگي
يادمان باشد کتاب ها تاثير گذارند و در مواردي هر فرد شيوه زندگي اش را از کتابها اقتباس مي کند، شما با کتاب هايي که به فرزندتان پيشنهاد مي دهيد، غير مستقيم نقشه زندگي او را ترسيم مي کنيد.

در واقع اين کتابها چراغ راه او را روشن مي کنند و باعث مي شود خودش در اين مسير يافته هاي ارزنده تري پيدا کند.

چرا مطالعه مي کنيد؟
براي مطالعه کتابهايتان هدف تعيين کنيد، اين امر باعث مي شود که فرزند شما هم مطالعه خود را علاوه بر کتب درسي در خط فکري خاصي حرکت دهد.

در واقع در مسير مطالعه دست اندازهايي است که اگر فرد هدف نداشته باشد ممکن است با ديدن فرازو نشيب ها بي خيال قصه شود.

هدف هر چه بيشتر راه را زيبا و روشن مي کند. يادتان باشد فرزند شما، مخصوصا در سالهاي اول زندگي شما را مي بيند. او آنچه شما انجام مي دهيد درک مي کند و در آينده نزديک خواهيد ديد که او خود شما شده است حتي اگر در ديدگاه هايش با شما تفاوت داشته باشد.

به نوعي مي توان گفت بهترين عادات را براي مطالعه انتخاب کنيد، اين امر کمک مي کند تا شما بهترين روزگار را با کتابهايتان سپري کنيد.

به دنبال شريک بگرديد
هميشه مي گويند شراکت خوب نيست اما در مورد مطالعه کردن سعي کنيد براي خودتان يک شريک پيدا کنيد، به طور مثال زماني که قرار است يک کتاب را مطالعه کنيد، در کنار هم بودن باعث مي شود ايده ها و پيشنهادات اتان را در اختيار هم قرار دهيد.

اگر شما زماني را در نظر بگيريد تا در مورد مباحث کتاب بحث مي کنيد، اين مطالعه مثمر ثمر خواهد بود، يک نکته حائز اهميت اين است که اگر اين شراکت را با فرزندتان انجام دهيد، مطمئنا او را به کتاب وابسته تر خواهيد کرد.

يادگاري هايي از يک کتاب
يادداشت برداري از موارد مطالعه شده و دسته بندي آنها کمک مي کند تا شما اطلاعات مفيدي از آنچه خوانده ايد جمع آوري کنيد.

در واقع شما با اين کار کمک مي کنيد فرزندان تان بتوانند از اين مطالب دسته بندي شده استفاده کنند، علاوه بر اين او هم ياد مي گيرد از همين حالا آنچه را مي خواند حفظ کنيد.

گردآوري توسط سرگرد جواد درستكار رئيس  مركز اطلاع رساني پليس اصفهان

نظر دادن

تمام اطلاعات علامت گذاری شده با * را وارد نمایید. کدهای HTML مجاز نمی باشد.

پربازدیدترین اخبار

آخرین اخبار

  • کل اخبار
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • فرهنگی

به ما اطمینان کنید

چون بر این رواق پنداری در خور عرضه شود و گونه ای سخن به میان آید که همه را نیک آید، پس بایستی آن عرضه را ثواب گرفت و چون محتسب بر احوال خود باشی، چراغ هدایت برگرفته ای و بدان راه ها که نا امن است، توانی گذر کردن. پس ابتدایی را محتسب و انتهایی را محتسب و همه و همه چون حساب کار خود گیرند، فعل نیک به انجام رسد، که حق نیز نیک بر احوال واقف است.

ما را دنبال کنید

اوقات شرعی

اذان صبح
طلوع خورشید
اذان ظهر
غروب خورشید
اذان مغرب

اطلاعات تماس