• يكشنبه 16 ارديبهشت 1403
  • الأحد 27 شوال 1445
  • Sunday 05 May 2024
ایثار و شهادت

هل من ناصر ینصرنی

   19 شهریور 1399  11611

کیاست - حبیب صادقی – جمله پر معنا و شریف هیهات منا الذلهکه بارها شنیده شده جمله معنایی و همگرایی با تیتر است که بایسته است بدان توجه شود تا نتایج آن خوب واقع افتد؛ هم در دنیا و هم در آخرت. چون اهل معامله بدین سخن آگاهی یابند و دستمایه کار خویش کنند سنگ بر سنگ بند نشود و تدبیر کارها از دست خارج شود. پس هر چیزی را کسی را شایسته و سلاح دین هم مطلوب خود را می طلبد. حسین بن علی (ع) چون در این سفر راه پیمودند و در این خطر بس شیرین اقامه دعوی نمود همالان خویش را نوا داد و از غیر هم کیشان کسی یارای بیعت نبود و در شب واقعه آنی که یارای همراهی نبود توان پاکبازی نداشت و آنی ماند که می بایست پایی در راه طریقت بگذارد؛ کسی که هم عاشق باشد و هم معشوق!

حال در این وانفسا و سالهای گذشته از وصال شوری و شعوری چشش از کاروان عشق مطلوب است تا جا به جا کند مرزهای انسانیت را و بیاراید فضایی برای زیستن دوباره از روی عشق. در این میان نه مهم است حضور جسم و آن طوفان سراسیمگی حضور از سر فرجام خواهی که نوای هل من ناصر ینصرنی یک بار برای آن واقعه فریاد شد و تا باقی زمانی که انسان آزاده بر روی کره خاکیست باز تولید می شود و هر آنکه اهل هیهات منا الذله باشد جذب جذبه آن می شود، دلباخته می شود و شعور به سر و سینه می گیرد و آن می کند که باید و پایی در راهی می رود که گفته اند اولیا و انبیا، پس با یک اشاره ای و تلنگری که می گیرد رها می شود در دریای لایتناهی ذات حضرت حق و با صاحبش شربتی گوارا نوش می کند و دست افشان و پایکوبان درفشانی میکند در بارگاه!

ایدون باد...!

نظر دادن

تمام اطلاعات علامت گذاری شده با * را وارد نمایید. کدهای HTML مجاز نمی باشد.

پربازدیدترین اخبار

آخرین اخبار

  • کل اخبار
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • فرهنگی

به ما اطمینان کنید

چون بر این رواق پنداری در خور عرضه شود و گونه ای سخن به میان آید که همه را نیک آید، پس بایستی آن عرضه را ثواب گرفت و چون محتسب بر احوال خود باشی، چراغ هدایت برگرفته ای و بدان راه ها که نا امن است، توانی گذر کردن. پس ابتدایی را محتسب و انتهایی را محتسب و همه و همه چون حساب کار خود گیرند، فعل نیک به انجام رسد، که حق نیز نیک بر احوال واقف است.

ما را دنبال کنید

اوقات شرعی

اذان صبح
طلوع خورشید
اذان ظهر
غروب خورشید
اذان مغرب

اطلاعات تماس