• جمعه 14 ارديبهشت 1403
  • الجمعة 25 شوال 1445
  • Friday 03 May 2024
اجتماعی

یار آخر شورای اسلامی شهر، در آفساید زمین خانه مطبوعات استان اصفهان!

   24 فروردين 1401  7279


احتساب
–حبیب صادقی - حرف و حدیث های فراوان از زمان انتخابات اعضای هیات مدیره خانه و شکایات به معاونت مطبوعاتی درخصوص تخلفات از بهمن 99 تا تغییر بازرسان در بهمن 1400 و بازهم اختلاف نظرها درخصوص مباحث این چنینی ما را برآن داشت تا به سراغ یکی از اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان اصفهان برویم؛

 به گفتگو با زینب هاشمی مشاور امور بانوان خانه استان و رییس کمیته بانوان خانه مطبوعات کشور نشستیم تا او که صادقانه بر اساس بند بند اساسنامه به مقابله با تخلفات و اعتراض ها پرداخته و می پردازد گره از ابهامات اخیر بردارد.

هاشمی که دانش آموخته رسانه است و از سال ۸۳ پای میز اساتید خبر و عرصه مطبوعات این استان تلمذ می کند، در این گفتگوی صمیمانه، میگوید: از زمان تغییر اساسنامه خانه و وابستگی به وزارتخانه، نسبت به عملکرد ضعیف خانه اصفهان انتقاد داشتم، پس در دوره اخیر برای انتخابات شرکت کردم تا بتوانم خدماتی که متوقع هر دوره برای عموم اعضا بودم در کنار تیم هیات مدیره مهیا سازم.

وی ادامه داد: به طور ناباورانه به آنچه از حواشی به گوشم می رسید مواجه شدم، تک رویه ها و تصمیم گیریهای یک سویه، بی توجهی به نیازهای اساسی خبرنگاران… که در ورطه استعفای اولیه آقای رضا صالحی با ورود سریع ناصر بهروان، بدون اطلاع جمع هیات مدیره و انتخاب ارکان به این باور رسیدم. حتی خاطرم هست با اینکه در آن جلسه منصور گلناری مدیر، ناصر بهروان رییس و بنده به عنوان نائب رییس، انتخاب شدیم ولی همچنان منتقد به حضور آقای بهروان علی رقم عدم تایید رسمی استعفای رضا صالحی بودم که بدلیل اصرار بنده بر مخالفت با استعفای ایشان، یکی از بازرسان وقت به بنده هشدار حفظ سمت دادند.

مشاور امور بانوان خانه استان گفت: منصور گلناری به عنوان مدیر خانه، هم گرایی و هم افزایی با خانه کشور را ضعف استان می داند علی رقم اینکه می توان در ارتباط موثر با خانه کشور درخواست نیازهای اولیه محل خانه از جمله سیستم و غیره را مرتفع کرد… .

منصور گلناری هنوز بعد از سالها که اساسنامه تغییر کرده درصدد آمالی است برای رتبه بندی خبرنگاران، کاری که معاونت مطبوعاتی با ارایه کارت حرفه ای خبرنگار ارشد، روزنامه نگار و … همین مسیر را انجام می دهد پس چه نیاز به صرف انرژی برای مهمی است که در سطح کلان به خوبی درحال انجام است. و بسیاری از موارد این چنینی….

از دست دادن شرایط عضویت علی صالحی در هیات مدیره و عضویت خانه

تمام این اختلاف نظرها و عدم قبول ایرادات قانونی، منجر به رکود این خانه شد تا اینکه تقریبا در نیمه دوم سال پیش علی صالحی طبق تبصره۶ ماده ۲۱ اساسنامه شرایط عضویت در هیات مدیره و متعاقبا عضویت خانه را از دست داد.

هاشمی افزود: با معرفی نماینده جدید خبرگزاری فارس از نیمه شهریورماه عملا علی صالحی طبق اساسنامه از این پست ملغی و فرصت داشت ظرف مدت ۳ ماه با دریافت نمایندگی خبرگزاری دیگری این خلا را پر کند که متاسفانه این زمان به نیمه بهمن ماه رسید و دیگر عضو هیات مدیره خانه مطبوعات نبود و عملا حضور غیرقانونی در جلسات هیات مدیره داشت. همچنین از ۴ آبان ماه ۱۴۰۰ با خروج رسمی از عضویت خانه بدلیل نداشتن نمایندگی رسانه عملا تا ۱۱ بهمن ماه عضو رسمی خانه نیز نبود.

علی رقم اینکه براساس محتوای اساسنامه از لحاظ قانونی هیچ عضویتی در هیات مدیره و خانه مطبوعات استان نداشت نسبت به انتخابات بازرسان در سال ۱۴۰۰ در قالب نامه ای به مدیر کل ارشاد با امضای عضو هیات مدیره و خزانه دار اقدام کرد که بنده بواسطه اعتراض مشروح و مکتوب به بازرسان وقت، پیگیر این مساله از مبادی اداره کل ارشاد استان و متعاقبا معاونت مطبوعات شدم تا تلاش خود را برای احقاق حق اعضا در خصوص اجرای قانونی اساسنامه انجام دهم.

جانشینی غیرقانونی دبیر جشنواره در دوره غیبت گلناری

رییس کمیته بانوان خانه مطبوعات کشور ادامه داد: نادیده گرفتن این مهم به مرحله‌ای رسید که همزمان در اواخر دی‌ماه متعاقب غیبت‌های منصور گلناری برای درمان عمل قلب، بدون هیچ مصوبه‌ای از هیات مدیره، یکباره شاهد عکس‌های تبلیعاتی علی صالحی بعنوان جانشین دبیر جشنواره هنگام تحویل الواح داوران شدیم و این نکته تعجب فرهیختگان را برانگیخت. در روند اجرای جشنواره مطبوعات نه تنها ایرادات اولیه از جمله عدم معرفی داوران در زمان اعلام برگزاری مشهود بود که انتخاب آثار بعد از اعلام نتایج داوران نیز بدون حضور هیات داوران و صرفا با دقت نظر رییس کمیته دوران، انجام شد. حتی تعدادی از اعضای هیات مدیره در جلسه صبحانه با مدیر کل ارشاد نیز نسبت به زمان برگزاری این برنامه بدلیل عدم استقبال عموم رسانه‌ها در تاریخ ۲۳ اسفندماه اعتراض داشتند.

وی در ادامه به سکوت بازرسان انتقاد کرد و گفت: بند ۴ و ۶ ماده ۴۱ اساسنامه برای دادن تذکر کتبی نسبت به تخلفات صورت گرفته به هیات مدیره، مدیرخانه و هم‌چنین نظارت دقیق تا رفع آن و گزارش هرگونه تخلفات از مفاد اساسنامه و آیین نامه‌ها به مجمع عمومی از وظایفی است که از بهمن ماه ۹۹ تاکنون توسط بازرسان وقت مغفول مانده و در چندماه اخیر با پیگیری‌های بنده در مورد علی صالحی، یکی از بازرسان ( احمدرضا دهانی) اقدام داشته که اخیرا پاسخ تمام نامه‌ها همراه با پیوست‌های مربوطه (طبق گفته رییس اداره مطبوعات استان) به ایمیل خانه ارسال شده است.

با پیوستن دو عضو علی البدل به جمع هیات مدیره، به خانه مطبوعات جان تازه ای دمیده می شود

هاشمی هم‌چنین به غیبت‌های اعضا هیات مدیره اشاره کرد و افزود: لیست حضور و غیاب هیات مدیره طی دوره فعالیت طبق تبصره ۲ ماده ۲۴ اساسنامه باید در مجمع عمومی سالیانه ارایه می‌شد که متاسفانه عدم ارایه آن نیز راه گریزی برای برخی از اعضاست که صرفا برای گرفتن منسب به جمع این هیات وارد شده‌اند.

در این خصوص نیز با احتساب غیبت‌های منصور گلناری بایستی قانونا با ایشان نیز خداحافظی شود مانند دیگر اعضایی که در دوره قبل با داشتن غیبت‌های مکرر علی رغم برخی عملکردهای مثبت برخورد شد.

نظر دادن

تمام اطلاعات علامت گذاری شده با * را وارد نمایید. کدهای HTML مجاز نمی باشد.

پربازدیدترین اخبار

آخرین اخبار

  • کل اخبار
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • فرهنگی

به ما اطمینان کنید

چون بر این رواق پنداری در خور عرضه شود و گونه ای سخن به میان آید که همه را نیک آید، پس بایستی آن عرضه را ثواب گرفت و چون محتسب بر احوال خود باشی، چراغ هدایت برگرفته ای و بدان راه ها که نا امن است، توانی گذر کردن. پس ابتدایی را محتسب و انتهایی را محتسب و همه و همه چون حساب کار خود گیرند، فعل نیک به انجام رسد، که حق نیز نیک بر احوال واقف است.

ما را دنبال کنید

اوقات شرعی

اذان صبح
طلوع خورشید
اذان ظهر
غروب خورشید
اذان مغرب

اطلاعات تماس