• سه شنبه 11 ارديبهشت 1403
  • الثلاثاء 22 شوال 1445
  • Tuesday 30 April 2024
فرهنگی

نگاه جنسیتی به انتخابات هیات نظارت بر مطبوعات راه یافت...

   14 آبان 1399  2078

زینب هاشمی- صاحب امتیاز و مدیر مسوول نشریه کیاست- کاندیدای هجدهمین دوره انتخابات الکترونیکی نماینده مدیران مسوول در هیات نظارت بر مطبوعات - آنان که خود را لایق می دانند، کاندید می شوند... این جمله ای بود که یکی از دوستان در گروه های تشکیل شده اخیر در حوزه انتخابات هیات نظارت بر مطبوعات مطرح کرده بود. جمله ای که شاید مرا واداشت چندسطری را بر کاغذ روان دوستان خط خطی کنم...

احتمالا شما هم با کلیشه‌های جنسیتی رایج در محیط‌های کاری روبه رو شده‌اید. به نظر شما جنسیت تا چد حد در عملکرد افراد تاثیرگذار است و آیا اساسا تفاوتی بین مدیریت زنان و مردان وجود دارد؟ می دانید؛ تحقیقات نشان داده مدیران زن 41 درصد بیشتر از مدیران مرد کار می کنند. کارکرد بیشتر مدیران زن منجر به تشکیل کارگروه‌های مختلف می‌شود و این کارگروه‌ها می‌توانند در عملکرد بهتر گروه نقش داشته باشند.

خیلی از ما از برخی تبعیض های قانونی علیه زنان مطلعیم، از جمله تبعیض علیه زنان در بازار کار ایران، حق طلاق، حق حضانت، حق خروج از کشور و مانند اینها، اما آیا تبعیض مثبتی هم به نفع زنان وجود دارد... ؟

سارا لی ویتسون، مدیر بخش خاورمیانه دیده‌بان حقوق بشر اظهار داشته: "موفقیت‌های زنان ایرانی در تحصیلات عالی نشان‌دهنده ظرفیت و انگیزه‌ آنها در شراکت برای ساختن کشوری بهتر است، اما قوانینی تبعیض‌آمیز آنها را عقب نگاه می‌دارد."

حال به این بیاندیشید که در میان تعداد کاندیداهای انتخابات هیات نظارت بر مطبوعات چند بانوی موفق هستند، که با جسارت، توانمندی خود را برای ورود به این عرصه محک می زنند!!! و اذعان می دارند، می توانند در کنار تمام تبعیض هایی که در کشور بر آنان وارد می شود، پای به عرصه رقابت (شاید سالم و شاید دوپهلو بگویم ناسالم) بگذارند... .

چه تعداد از کاندیدها پشتوانه سیاسی و حاکمیتی دارند و چندصد نفر دیگر، بدون این حمایت ها، خود را آنقدر توانمند می دانند که محق حقه همکاران مطبوعاتی خود باشند؟ این سوال در کنار اینکه مطرح کنم؛ تبعیض مثبت چیست؟! می تواند باب خوبی برای نگارش باشد. اینکه چقدر می توان به "تبعیض مثبت"، مثبت اندیشید. اینکه در این دوره انتخابات، چگونه می توان فرد اصلح را انتخاب کرد و تکرار می کنم انتخاب درست چیست... ؟

آیا باید کناره گرفت... ؟!





اطلاعات بیشتر؛


https://e-rasaneh.ir/election/Candidate/1216

https://e-rasaneh.ir/view_Certificate_Details.aspx?CertificateID=17515



نظر دادن

تمام اطلاعات علامت گذاری شده با * را وارد نمایید. کدهای HTML مجاز نمی باشد.

پربازدیدترین اخبار

آخرین اخبار

  • کل اخبار
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • فرهنگی

به ما اطمینان کنید

چون بر این رواق پنداری در خور عرضه شود و گونه ای سخن به میان آید که همه را نیک آید، پس بایستی آن عرضه را ثواب گرفت و چون محتسب بر احوال خود باشی، چراغ هدایت برگرفته ای و بدان راه ها که نا امن است، توانی گذر کردن. پس ابتدایی را محتسب و انتهایی را محتسب و همه و همه چون حساب کار خود گیرند، فعل نیک به انجام رسد، که حق نیز نیک بر احوال واقف است.

ما را دنبال کنید

اوقات شرعی

اذان صبح
طلوع خورشید
اذان ظهر
غروب خورشید
اذان مغرب

اطلاعات تماس